ZAKOŃCZENIE FESTIWALU
Morphing Chamber Orchestra (Vienna, Austria)
dyrektor artystyczny Tomasz Wabnic
22. 11. 2009 r. – niedziela
godz. 20.00
Kościół MB Zwycięskiej, ul. Łąkowa 40
fot. Andrzej Wach
Archiwum Festiwalu
XIX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2015 r.
XVIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2014 r.
XVII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 3 — 17. 11. 2013 r.
XVI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2012 r.
XV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2011 r.
XIV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2010 r.
XIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2009 r.
XII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2008 r.
XI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2007 r.
X Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 —19. 11. 2006 r.
IX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2005 r.
VIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2004 r.
VII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2003 r.
VI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 17. 11. 2002 r.
V Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 4 — 18. 11. 2001 r.
IV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 — 19. 11. 2000 r.
III Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 1999 r.
II Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 21. 11. 1998 r.
I Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 30. 11. 1997 r.
O festiwalu
Festiwal Kultury Chrześcijańskiej zorganizowany został po raz pierwszy w roku 1997, z okazji 10-lecia istnienia Teatru LOGOS (ZOBACZ). Stanowi w pewnym sensie przedłużenie idei organizowanych w całej Polce w latach 70. i 80. Tygodni Kultury Chrześcijańskiej, mających wtedy stanowić przeciwwagę dla propagowanego przez państwowe media modelu kultury świeckiej, nieposzukującej wartości transcendentnych i poddanej działaniu cenzury. Łódzkie Dni Kultury Chrześcijańskiej organizowano, wykorzystując na potrzeby spotkań z artystami, spektakli, wystaw i projekcji wiele kościołów, sal i pomieszczeń w całej Łodzi. Jednym z takich miejsc była aula Jana Pawła II w podziemiach Kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny przy ulicy Kościelnej. Tam właśnie rozpoczął swoją działalność Teatr Logos, który przeniósł się ze swym twórcą, ks. Waldemarem Sondką (ZOBACZ), do kościoła przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie. To ten kościół w 1993 roku ks. arcybiskup Władysław Ziółek przekazał łódzkim twórcom i artystom, i erygował przy nim Ośrodek Duszpasterstwa Środowisk Twórczych Archidiecezji Łódzkiej. Do dzisiaj tu właśnie mieści się centrum logistyczne festiwalu, a we wnętrzach Kościoła Środowisk Twórczych odbywa się część festiwalowych imprez.
Festiwal tradycyjnie rozpoczyna się w listopadzie, w pierwszą niedzielę po dniu zadusznym. Trwa zazwyczaj dwa tygodnie, podczas których codziennie odbywają się różnego rodzaju zdarzenia specjalnie na ten czas przygotowane premiery spektakli Teatru Logos i innych, zaprzyjaźnionych scen teatralnych, wystawy prac zaproszonych artystów, spektakle i przedstawienia zespołów zagranicznych, występy chórów i muzyków, często nie do zobaczenia w Polsce w żadnym innym czasie. Program festiwalu jest efektem całorocznej menedżerskiej pracy ks. Waldemara Sondki, dyrektora festiwalu, który wykorzystując dotychczasowe powiązania i kontakty zaprasza artystów interesujących, niebanalnych i tworzących sztukę nie zawsze religijną, ale zawsze poszukującą i na najwyższym poziomie. Dbałość o poziom propozycji festiwalowych jest stałą zasadą, środowisko Logosu bowiem od początku pragnęło dawać łodzianom możliwość kontaktu ze sztuką pozbawioną parafiańszczyzny, otwartą w spojrzeniu na człowieka i jak najdoskonalszą formalnie.
Festiwal nie jest działaniem nastawionym na dochód. Wszystkie karty wstępu są wydawane w formie bezpłatnych zaproszeń, a zespół Teatru Logos i osoby zaangażowane w organizację festiwalu działają na zasadzie wolontariatu. Nie oznacza to jednak, że Festiwal Kultury Chrześcijańskiej nic nie kosztuje. Przeciwnie, zorganizowanie zdarzenia kulturalnego na odpowiednim poziomie zawsze pociąga za sobą koszty. Organizacją środków zabezpieczających właściwą oprawę imprez festiwalowych zajmuje się ks. Waldemar Sondka przez cały rok. Udaje mu się pozyskać zarówno sponsorów (bez których Festiwal by nie istniał), jak i dotacje od instytucji zajmujących się finansowaniem kultury (bez których Festiwal nie miałby możliwości rozwoju). Wszystko to w celu zrealizowania podstawowej idei imprezy, która wywodzi się z Łódzkich Dni Kultury Chrześcijańskiej — umożliwienia przeżywania Tajemnicy poprzez sztukę każdemu, kto tego pragnie, kto tego potrzebuje. Spełnienie tej idei zakłada nieodpłatne uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i tak od początku Festiwalu do dzisiaj jest, że wejściówki otrzymać może każdy, kto zechce poświęcić chwilę swojego czasu, by odstać swoje w kolejce w dniu otwarcia biura festiwalu. Jedynym ograniczeniem ilości wydawanych wejściówek jest pojemność sal, w których organizowane są poszczególne imprezy dwutygodniowego programu.
Pobierz
aktualne pliki i znaki graficzne
XX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi
6 — 20 listopada 2016 roku
polskie logo poziome [cdr ver.9]
polskie logo pionowe [cdr ver. 9]
polskie logo poziome [psd CS5]
polskie logo pionowe [psd CS5]
polskie logo — zip — wszystkie znaki spakowane
logo français horizontal [jpg]
logo français horizontal [png]
logo français horizontal [pdf]
logo français horizontal [cdr ver.9]
logo français vertical [cdr ver. 9]
logo français horizontal [psd CS5]
logo français vertical [psd CS5]
logo français — zip — tous les fichiers
English logo horizontal [cdr ver.9]
English logo vertical [cdr ver. 9]
English logo horizontal [psd CS5]
English logo vertical [psd CS5]
English logo — zip — all files
Cookies
Strona Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej używa cookies wyłącznie w celu dopasowania wyglądu i wyświetlania strony do preferencji użytkownika oraz dla gromadzenia statystyk odwiedzin (kraj, monitor, przeglądarka internetowa), pozwalających nam pracować nad ulepszeniem layoutu. Nie prowadzimy działań reklamowych z użyciem ciasteczek.
Nasza strona wymaga włączonej obsługi skryptów java.
Cookies to informacje tworzone przez skrypty obsługujące połączenie Twojej przeglądarki (zwane sesją) z serwerem obsługującym adres URL (adres internetowy wpisany w pasek adresu). Są one zapisywane na dysku Twojego komputera (ustawa nazywa to urządzeniem końcowego użytkownika) w folderach systemowych przeglądarki i używane przez serwer do rozpoznania Twoich ustawień, stanu poprzedniego lub wskazanych preferencji (np. wyboru koloru strony czy rozkładu list w wyliczeniach) przy każdym ponownym połączeniu. Cookies — jeśli istnieją zachowane na dysku — są pobierane i przesyłane z powrotem na serwer obsługujący adres URL w momencie rozpoczęcia przeglądania strony.
Cookies są konieczne do poprawnego działania różnych części większości witryn internetowych. Wyłączając cookies narażasz się na kontakt ze stroną działającą wadliwie.
1. Możesz zabronić przeglądarce internetowej zapamiętywania (akceptowania) plików cookies.
Spowoduje to prawdopodobnie utrudnienia w korzystaniu ze strony www, ciasteczka wymyślono bowiem jako mechanizm usprawniający działanie serwisów. Należy w tym celu zmienić na stałe jednorazowo ustawienia Twojej przeglądarki. Pamiętaj, żeby sprawdzić na wszelki wypadek te ustawienia po zainstalowaniu nowej wersji oprogramowania.
W przeglądarce Internet Explorer cookies można wyłączyć wykorzystując ustawienia — NARZĘDZIA — OPCJE INTERNETOWE — PRYWATNOŚĆ — WYBIERZ USTAWIENIE DLA STREFY INTERNETOWEJ (wersja IE 10).
W przeglądarce Firefox przez modyfikację ustawień — NARZĘDZIA — OPCJE — PRYWATNOŚĆ.
W Chrome — USTAWIENIA — ZAAWANSOWANE — PRYWATNOŚĆ — USTAWIENIA TREŚCI.
W przeglądarce Opera USTAWIENIA — PREFERENCJE — ZAAWANSOWANE — CIASTECZKA.
2. Możesz nakazać usuwać ciasteczka automatycznie po każdym zamknięciu przeglądarki.
Większa część cookies zbierających dane, których nie chcesz przekazywać nigdzie dalej, ma dość odległą datę wygaśnięcia i wcześniej nie wygasają one automatycznie. Cookies służące do automatyzacji pracy strony najczęściej mają ustawiony moment wygaśnięcia na zakończenie sesji przeglądania strony. Nigdy jednak nie ma pewności. Tę opcję lepiej zaznaczyć w ustawieniach.
3. Możesz regularnie używać programu czyszczącego system (z istniejącą i zaznaczoną opcją usuwania cookies).
Takie postępowanie jest zalecane ogólnie ze względów bezpieczeństwa i nie tylko odnośnie ciasteczek. Ponieważ jednak czynisz to na własne ryzyko, nie proponujemy Ci żadnego konkretnego programu. Część z nich jest zresztą płatna.
Morphing Vienna Chamber Orchestra
Program koncertu
Tomasz Wabnic
Katarzyna Myćka
Akiko Nakajima
Jarosław Podsiadlik
Bernhard Pfaffelmaier
Morphing Vienna Chamber Orchestra
Morphing — to ciągła ewolucja, metamorfozy i modyfikacje, które rodzą nowe interpretacje muzyczne, przy zachowaniu stałej wysokiej jakości wykonania.
Vienna — miejsce spotkania muzyków tworzących Morphing, młodych, wybitnych artystów związanych z wiedeńskim światem muzycznym.
Chamber — tworzenie nowej jakości w muzyce kameralnej to jedno z głównych założeń zespołu.
Orchestra — elastyczne składy, muzycy z 15 krajów świata, repertuar od klasyki po muzykę rozrywkową.
MORPHING VIENNA CHAMBER ORCHESTRA
Orkiestra została założona w 2006 roku przez Tomasza Wabnica, absolwenta Konserwatorium Muzycznego w Wiedniu. Ideą przedsięwzięcia było zebranie najwybitniejszych młodych muzyków z rejonu naddunajskiego i stworzenie im warunków do pracy nad muzyką kameralną. Połączenie międzynarodowej obsady zespołu z grą bez dyrygenta zaowocowało wyjątkowym, twórczym podejściem do muzyki kameralnej. Dynamikę orkiestry można dostrzec na każdym z koncertów zespołu. Dzięki dwóm wybitnym profesorom: Kouyoumdjianowi i Meisslowi, którzy zechcieli zostać dyrektorami artystycznymi Orkiestry, jakość wykonywanej muzyki osiąga najwyższy poziom. Do głównych celów Orkiestry należy przede wszystkim otwarcie na nowe interpretacje muzyczne. Wielu światowej sławy dyrygentów chętnie podejmuje współpracę z Morphing Vienna Chamber Orchestra. Dzięki pracy w kameralnym gronie, a także dzięki bardzo osobistemu zaangażowaniu muzyków, zarówno publiczność jak i sami członkowie orkiestry mogą czerpać z koncertów przyjemność. Uzyskiwana w ten sposób energia nadaje koncertom wyjątkowości. Dyrektorem generalnym orkiestry jest Tomasz Wabnic, managerem Marek Kuchta.
„Zmiana jest motorem postępu, rodzi rozwój, daje energię”. Perfekcyjne podejście do wykonywania muzyki połączone ze zmiennością interpretacji to główna aspiracja Morphing Vienna Chamber Orchestra. Wybitni, młodzi muzycy, laureaci licznych międzynarodowych konkursów pod kierownictwem Tomasza Wabnica stworzyli nową jakość w muzyce kameralnej. Szeroka rozpiętość repertuaru — od klasyki po muzykę rozrywkową, elastyczne składy — od kilku do kilkudziesięciu muzyków — to cechy, które czynią Morphing Vienna Chamber Orchestra formacją w stanie ciągłego rozwoju. Każde wykonanie Morphing przesycone jest radością tworzenia muzyki, wykonywania jej na najwyższym, światowym poziomie. Dynamika twórcza oraz otwartość na nowe interpretacje muzyczne wpisują się w specyfikę zespołu. Morphing od 2006 roku, w składach złożonych z artystów pochodzących z 15 krajów świata, tworzy różnorodne projekty, angażując do współpracy najwybitniejszych przedstawicieli sceny jazzowej i rozrywkowej. Morphing Vienna Chamber Orchestra posiada prawa do prawykonań utworów ze zbiorów zgromadzonych w archiwach klasztoru jasnogórskiego, między innymi nowo odkrytych dzieł Wolfganga Amadeusza Mozarta i Józefa Haydna. W jednej z recenzji napisano o zespole w następujący sposób: „Czysta rozkosz grania oraz muzyczna inteligencja to pojęcia idealnie opisujące Morphing Vienna Chamber Orchestra. Formacja rozumie swoją działalność jako każdorazowe, pełne wyrażenie zapisu nutowego. Każdemu detalowi poświęca jednakowo dużo uwagi, ukazując architektoniczną głębię kompozycji w sposób jasny i zrozumiały. Przejrzysty obraz dźwiękowy kreowany przez formację objawia słuchaczowi subtelność i wyrafinowanie muzycznego dzieła. Mimo swej liczebności, grupa brzmi zróżnicowanie, a zarazem niezwykle spójnie. Najwyższa artystyczna jakość!”
(Ursula Strubinsky, Vienna 2008)
Program koncertu
Dyrektor artystyczny Tomasz Wabnic
Soliści:
Akiko Nakajima — sopran — Japonia
Katarzyna Myćka — marimba — Polska
Jarosław Podsiadlik — klarnet — Polska
Bernhard Pfaffelmaier — tarogato (premiera instrumentu w Polsce) — Austria
1. W. A. Mozart — Divertimento D — dur KV 136
— Allegro
— Andante
— Presto
2. Ferry Janoska — Psalm na tarogato i orkiestrę smyczkową
— Adagio
3. W. A. Mozart — „Jesu dulcis memoria”
Aria na sopran i klarnet solo z orkiestrą (Archiwum Jasnej Góry)
— Adagio
— Allegro Moderato
4. Emmanuel Sejourne — Koncert na marimbę solo i orkiestrę smyczkową
5. Krzesimir Dębski — Pieśń Heleny (muzyka z filmu „Ogniem i mieczem”)
Tomasz Wabnic
Pomysłodawca, założyciel i manager Morphing Vienna Chamber Orchestra. Jest wychowankiem Zespołu Szkół Muzycz¬nych w Częstochowie w klasie skrzypiec prof. Elżbiety Urbańskiej. Wyższe wykształcenie muzyczne odebrał w akademiach muzycznych w Bydgoszczy i Poznaniu, gdzie studiował w klasie skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej. Rozpoczęte w 2000 r. studia w Konserwatorium Wiedeńskim w klasie altówki prof. Herwiga Zelle ukończył otrzymując dyplom z jednogłośnym wyróżnieniem (2005). Był stypendystą Fundacji Tsuzuki oraz Fundacji Ziehrer. W Wiedniu spotkał muzyków, którzy zainspirowali go do stworzenia Morphing Vienna Chamber Orchestra. Jest absolwentem Prywatnego Uniwersytetu Wiedeńskiego w mistrzowskiej klasie kameralistyki Altenberg Trio. Pracował pod kierunkiem wielu wybitnych muzyków, takich jak: Alexander Arenkow — Glinka Ouartet, Norbert Brainin — Amadeus Ouartet, Altenberg Trio, Daniel Barenboim, Yakov Kreizberg, Ennio Morricone, Bobby McFerrin. Kwartet „Fidelio”, którego jest współzałożycielem, zakwalifikował się jako jeden z dziesięciu kwartetów (spośród przeszło 600 z całego świata) do finału konkursu International Chamber Music Competition w Melbourne (Australia, 2003). Podczas trwania roku Mozartowskiego grał dwukrotnie jako solista w Złotej Sali Musikverein w Wiedniu. Występował w wielu krajach europejskich oraz w Japonii, Australii i Ameryce Południowej. Dokonał wielu nagrań jako solista i kameralista. Tomasz Wabnic jest także dyrektorem artystycznym zespołu „Capella Czestochoviensis”, specjalizującego się w muzyce baroku, oraz prezesem fundacji Morphing Vienna Chamber Orchestra.
Katarzyna Myćka
Katarzyna Myćka — wirtuoz marimby o międzynarodowej renomie, założycielka Międzynarodowej Akademii Marimby Katarzyny Myćki. Studia w Akademiach Muzycznych Gdańska, Stuttgartu i Salzburga zakończone dyplomami z wyróżnieniem, dopełniły nagrody na międzynarodowych konkursach. W 1995 roku Katarzyna Myćka wygrała „Międzynarodowy Konkurs Marimbowy” w Luksemburgu, gdzie przyznano jej również nagrodę publiczności, a w 1996 roku zwyciężyła w pierwszym Światowym Konkursie Marimbowym w Stuttgarcie.
Sukcesami zakończyły się konkursy perkusyjne, w których również uczestniczyła, m. in. w 1991 wygrała Konkurs w Opolu (1991), w roku 1992 otrzymała wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie CIEM w Genewie, a w 1997 roku została finalistką konkursu ARD w Monachium.
Równocześnie artystka uczestniczyła jako solistka w Pierwszym Światowym Festiwalu Marimbowym w Osace (Japonia) oraz Międzynarodowym Festiwalu Marimbowym w Linz (2004) i występowała z wieloma orkiestrami, jak np. Stuttgarter Philharmoniker, Bochumer Symphoniker, BSO Pekin, RSO Luxembourg, Wiener Kammerorchester, Camerata Israeli, WKO Heilbronn oraz Filharmoniami im. Rubinsteina w Łodzi, Bałtycką, Sudecką i Opolską, Capella Bydgostiensis i Toruńską Orkiestrą Kameralną.
W 1999 roku „Polskie Towarzystwo Perkusyjne” przyznało Katarzynie Myćce zaszczytny tytuł „Ambasadora Polskiej Sztuki Perkusyjnej”, a Fundacja Badenii-Wirtembergii stypendium.
Artystka występuje i prowadzi kursy mistrzowskie w USA, Polsce, Niemczech, Japonii, Chinach, Meksyku, Luksemburgu, Austrii i Szwajcarii. Swój amerykański debiut miała w 1997 roku na Międzynarodowym Festiwalu Perkusyjnym PASIC`97 w Anaheim (Los Angeles). W roku 2001 i 2008 już jako jedna z gwiazd festiwalu wystąpiła w kolejnych jego edycjach w Nashville i Austin.
Katarzyna Myćka była członkiem jury międzynarodowych konkursów perkusyjnych w Luksemburgu (1999, 2002), Warszawie (2000), Ostrawie/Cz (2001), 2004 i 2007 w Jugend Musiziert, w Plovdiv/BL (2005 i 2007) i w Linz/A (2006). Od 2006 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.
Do tej pory ukazało się sześć solowych płyt kompaktowych artystki:
1997 — „Katarzyna Myćka — Marimba Spiritual” (Radio Południowo-Niemieckie)
1999 — „Katarzyna Myćka — Marimba Dance” (Radio Południowo-Zachodnioniemieckie)
2001 — „Katarzyna Myćka — Marimba Concerto” (Radio Sarlandzkie)
2004 — „Katarzyna Myćka — Marimba Sculpture” (Radio Południowo-Zachodnioniemieckie)
2005 — “Mycka/Bacanu — Bach — Marimba Concertos” (Classic Concert records)
2008 — „Katarzyna Myćka — Marimba Classica” (Radio Południowo-Zachodnioniemieckie)
Akiko Nakajima
Międzynarodową karierę japońskiej sopranistki, Akiko Nakajima, rozpoczął konkurs w Australii, na którym otrzymała I nagrodę. Następnie szybko zadebiutowała na scenie opery australijskiej w La Clemeza di Tito, zaś karierę europejską rozpoczęła w Teatro di San Carlo di Napoli, jako Musetta w La Boheme.
Następnie kontynuowała karierę międzynarodową jako śpiewaczka operowa i koncertowa. Śpiewała w Alcina Hendla, przyłączyła się do Tiroler Landestheater Innsbruck, a następnie do Staatstheater Darmstadt, gdzie śpiewała partie tytułowe. Pojawiła się w bardzo wymagającej roli Adina in L'Elisir D'Amore, grała partie tytułowe w La Sonnambula, a La Fille du Regiment była przyjęta entuzjastycznie przez publiczność i krytyków, zaś sensacyjne wystąpienie jako Łucja z Lammermoor dało jej nominację do Najlepszej Wykonawczyni Roku (1988), przyznawanej przez magazyn Oernwelt. Była także chwalona za wystąpienia jako Sophie w Der Rosenkavalier i Pamina w Die Zauberflote.
Wyjątkowy debiut śpiewaczki jako Sonji w Der Zarewitsch na deskach Vienna Volksoper w roku 1999 nie był jedyny, po nim nastąpiły: Violetta w Traviacie, Anna w The Rake's Progress, Annina w In Eine Nacht in Venedig. W 2007 wystąpiła w Operze w Hamburgu, w 2006 w Londynie, w tej samej roli. Jednocześnie kontynuowała karierę w Japonii, gdzie regularnie pojawia się z orkiestrą NHK i New National Theater Tokyo.
Akiko Nakajima ma szeroki repertuar, począwszy od Pasji Bacha, Schuberta i Wolfa, aż do kompozytorów współczesnych. Wystąpiła na takich festiwalach, jak: Festival Dei Due Mondi, Spoleto; Festwochen der Alten Musik Innsbruck; Munchener Biennale, Wiener Festwochen. Venues; Kulturpalast Dresden; Alte Oper Frankfurt; Konzerthaus Berlin; Konzerthaus Wien; Theatre des Champs Elysees, Suntory Hall i NHK Hall w Tokio. Również jej pojawienie się w Wigmore Hall (2005) było przyjęte owacyjnie.
Występowała między innymi z następującymi dyrygentami: Lorin Maazel, Herbert Blomstedt, Charles Dutoit, Kazushi Ono, Myung-Whun Chung i Thomas Hengelbrock.
Pierwszy solowy album Akiko Nakajima, LA PASTORELLA, był wydany pod szyldem wiedeńskiej Preiser Records (PR90647) i nominowany do listy Deutschen Schallplattenkritik. FEMALE PORTRAITS (PR90691), jest zbiorem arii operowych i duetów, po którym wydała kolejne nagrania na płycie PLAISIR D'AMOUR (CDS556), pod włoskim szyldem Dynamic — w roku 2008.
Na scenie miała swój debiut jako Cio-Cio-san w Madamme Butterfly, otrzymując znakomite recenzje. Przyszłe plany obejmują Mahler 2nd z Zubin Mehta i Maggio Musicale Fiorentino w Abu Dhabi, koncerty w Chicago, Toronoto oraz koncerty galowe z Roberto Alagna. Od października 2008, Akiko Nakajima pracuje jako asystentka na wydziale Architektury i Projektu na Technicznym Uniwersytecie Wiedeńskim.
Jarosław Podsiadlik
Klarnecista, kameralista i pedagog
Urodzony w Częstochowie, gdzie zadebiutował jako solista z orkiestrą Filharmonii Częstochowskiej. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie klarnetu prof. Mieczysława Stachury (dyplom z wyróżnieniem) oraz Konserwatorium Muzycznego w Wiedniu (prof. Roger Salander). Doktorant i wykładowca w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Prowadził klasę klarnetu podczas Kursu Interpretacji Muzycznej w Dusznikach Zdroju oraz Letnich Warsztatach Muzycznych w Szczecinku.
Laureat wielu konkursów muzycznych m.in.: w Olsztynie, Włoszakowicach, Piotrkowie Trybunalskim, Jaworze, Wrocławiu, Pörtschach (Austria). Występował na licznych festiwalach muzycznych m.in. w Sankt Petersburgu, „Clarimania” we Wrocławiu, „Gwiazdy Promują” w Jeleniej Górze, Świdnickim Festiwalu Gitarowym, Festiwalu Muzyki Amerykańskiej we Wrocławiu oraz Idyllwild Arts Festival w Los Angeles (USA).
Solista Orkiestry Filharmonii im. Tadeusza Bairda w Zielonej Górze, Vienna Morphing Chamber Orchestra w Wiedniu oraz Filmharmony Orchestra we Wrocławiu. Jarosław Podsiadlik prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując jako solista i kameralista w Europie i USA, a entuzjazm z jakim podchodzi do muzyki powoduje, że z każdym występem zwiększa się doza pozytywnej energii, która udziela się publiczności, jak również samemu wykonawcy.
Bernhard Pfaffelmaier
Bernhard Pfaffelmaier urodził się w 1974 w Mödling (Austria). Pierwsze lekcje klarnetu podjął w wieku 8 lat. Ukończył Wyższą Szkołę Muzyczną w Wiener Neustadt w 1993.
W 1991 rozpoczął studia na Umiwersytecie Muzycznym w Wiedniu, w klasie prof. Petera Schmidla (główny klarnecista w Wiedeńskiej Orkiestrze) i asystenta, Geralda Pachingera (gł. klarnecista Symfoników Wiedeńskich). 7 maja otrzymał dyplom ukończenia szkoły. Jest laureatem krajowych konkursów klarnetowych. Pfaffelmaier współpracuje także z wieloma orkietrami, np. Tonkünstlerorchester, Jeunesse Orchestra, The Young Wind Philharmony w Wiedniu i wieloma orkiestrami kameralnymi.
Koncertował m.in. w Korei, Japonii, Południowej Ameryce, Chinach i Europie. Obecnie B. Pfaffelmaier uczy klarnetu w Szkole Muzycznej w Markt Piesting (Austria).