Wladigeroff Brothers (Bułgaria), Grzegorz Frankowski (Polska), Morphing Quartet (Austria, Japonia, Polska)
koncert
10. 11. 2012 r. – sobota
godz. 20.00
Kościół MBZ, ul. Łąkowa 42
Archiwum Festiwalu
XIX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2015 r.
XVIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2014 r.
XVII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 3 — 17. 11. 2013 r.
XVI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2012 r.
XV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2011 r.
XIV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2010 r.
XIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2009 r.
XII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2008 r.
XI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2007 r.
X Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 —19. 11. 2006 r.
IX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2005 r.
VIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2004 r.
VII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2003 r.
VI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 17. 11. 2002 r.
V Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 4 — 18. 11. 2001 r.
IV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 — 19. 11. 2000 r.
III Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 1999 r.
II Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 21. 11. 1998 r.
I Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 30. 11. 1997 r.
O festiwalu
Festiwal Kultury Chrześcijańskiej zorganizowany został po raz pierwszy w roku 1997, z okazji 10-lecia istnienia Teatru LOGOS (ZOBACZ). Stanowi w pewnym sensie przedłużenie idei organizowanych w całej Polce w latach 70. i 80. Tygodni Kultury Chrześcijańskiej, mających wtedy stanowić przeciwwagę dla propagowanego przez państwowe media modelu kultury świeckiej, nieposzukującej wartości transcendentnych i poddanej działaniu cenzury. Łódzkie Dni Kultury Chrześcijańskiej organizowano, wykorzystując na potrzeby spotkań z artystami, spektakli, wystaw i projekcji wiele kościołów, sal i pomieszczeń w całej Łodzi. Jednym z takich miejsc była aula Jana Pawła II w podziemiach Kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny przy ulicy Kościelnej. Tam właśnie rozpoczął swoją działalność Teatr Logos, który przeniósł się ze swym twórcą, ks. Waldemarem Sondką (ZOBACZ), do kościoła przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie. To ten kościół w 1993 roku ks. arcybiskup Władysław Ziółek przekazał łódzkim twórcom i artystom, i erygował przy nim Ośrodek Duszpasterstwa Środowisk Twórczych Archidiecezji Łódzkiej. Do dzisiaj tu właśnie mieści się centrum logistyczne festiwalu, a we wnętrzach Kościoła Środowisk Twórczych odbywa się część festiwalowych imprez.
Festiwal tradycyjnie rozpoczyna się w listopadzie, w pierwszą niedzielę po dniu zadusznym. Trwa zazwyczaj dwa tygodnie, podczas których codziennie odbywają się różnego rodzaju zdarzenia specjalnie na ten czas przygotowane premiery spektakli Teatru Logos i innych, zaprzyjaźnionych scen teatralnych, wystawy prac zaproszonych artystów, spektakle i przedstawienia zespołów zagranicznych, występy chórów i muzyków, często nie do zobaczenia w Polsce w żadnym innym czasie. Program festiwalu jest efektem całorocznej menedżerskiej pracy ks. Waldemara Sondki, dyrektora festiwalu, który wykorzystując dotychczasowe powiązania i kontakty zaprasza artystów interesujących, niebanalnych i tworzących sztukę nie zawsze religijną, ale zawsze poszukującą i na najwyższym poziomie. Dbałość o poziom propozycji festiwalowych jest stałą zasadą, środowisko Logosu bowiem od początku pragnęło dawać łodzianom możliwość kontaktu ze sztuką pozbawioną parafiańszczyzny, otwartą w spojrzeniu na człowieka i jak najdoskonalszą formalnie.
Festiwal nie jest działaniem nastawionym na dochód. Wszystkie karty wstępu są wydawane w formie bezpłatnych zaproszeń, a zespół Teatru Logos i osoby zaangażowane w organizację festiwalu działają na zasadzie wolontariatu. Nie oznacza to jednak, że Festiwal Kultury Chrześcijańskiej nic nie kosztuje. Przeciwnie, zorganizowanie zdarzenia kulturalnego na odpowiednim poziomie zawsze pociąga za sobą koszty. Organizacją środków zabezpieczających właściwą oprawę imprez festiwalowych zajmuje się ks. Waldemar Sondka przez cały rok. Udaje mu się pozyskać zarówno sponsorów (bez których Festiwal by nie istniał), jak i dotacje od instytucji zajmujących się finansowaniem kultury (bez których Festiwal nie miałby możliwości rozwoju). Wszystko to w celu zrealizowania podstawowej idei imprezy, która wywodzi się z Łódzkich Dni Kultury Chrześcijańskiej — umożliwienia przeżywania Tajemnicy poprzez sztukę każdemu, kto tego pragnie, kto tego potrzebuje. Spełnienie tej idei zakłada nieodpłatne uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i tak od początku Festiwalu do dzisiaj jest, że wejściówki otrzymać może każdy, kto zechce poświęcić chwilę swojego czasu, by odstać swoje w kolejce w dniu otwarcia biura festiwalu. Jedynym ograniczeniem ilości wydawanych wejściówek jest pojemność sal, w których organizowane są poszczególne imprezy dwutygodniowego programu.
Pobierz
aktualne pliki i znaki graficzne
XX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi
6 — 20 listopada 2016 roku
polskie logo poziome [cdr ver.9]
polskie logo pionowe [cdr ver. 9]
polskie logo poziome [psd CS5]
polskie logo pionowe [psd CS5]
polskie logo — zip — wszystkie znaki spakowane
logo français horizontal [jpg]
logo français horizontal [png]
logo français horizontal [pdf]
logo français horizontal [cdr ver.9]
logo français vertical [cdr ver. 9]
logo français horizontal [psd CS5]
logo français vertical [psd CS5]
logo français — zip — tous les fichiers
English logo horizontal [cdr ver.9]
English logo vertical [cdr ver. 9]
English logo horizontal [psd CS5]
English logo vertical [psd CS5]
English logo — zip — all files
Cookies
Strona Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej używa cookies wyłącznie w celu dopasowania wyglądu i wyświetlania strony do preferencji użytkownika oraz dla gromadzenia statystyk odwiedzin (kraj, monitor, przeglądarka internetowa), pozwalających nam pracować nad ulepszeniem layoutu. Nie prowadzimy działań reklamowych z użyciem ciasteczek.
Nasza strona wymaga włączonej obsługi skryptów java.
Cookies to informacje tworzone przez skrypty obsługujące połączenie Twojej przeglądarki (zwane sesją) z serwerem obsługującym adres URL (adres internetowy wpisany w pasek adresu). Są one zapisywane na dysku Twojego komputera (ustawa nazywa to urządzeniem końcowego użytkownika) w folderach systemowych przeglądarki i używane przez serwer do rozpoznania Twoich ustawień, stanu poprzedniego lub wskazanych preferencji (np. wyboru koloru strony czy rozkładu list w wyliczeniach) przy każdym ponownym połączeniu. Cookies — jeśli istnieją zachowane na dysku — są pobierane i przesyłane z powrotem na serwer obsługujący adres URL w momencie rozpoczęcia przeglądania strony.
Cookies są konieczne do poprawnego działania różnych części większości witryn internetowych. Wyłączając cookies narażasz się na kontakt ze stroną działającą wadliwie.
1. Możesz zabronić przeglądarce internetowej zapamiętywania (akceptowania) plików cookies.
Spowoduje to prawdopodobnie utrudnienia w korzystaniu ze strony www, ciasteczka wymyślono bowiem jako mechanizm usprawniający działanie serwisów. Należy w tym celu zmienić na stałe jednorazowo ustawienia Twojej przeglądarki. Pamiętaj, żeby sprawdzić na wszelki wypadek te ustawienia po zainstalowaniu nowej wersji oprogramowania.
W przeglądarce Internet Explorer cookies można wyłączyć wykorzystując ustawienia — NARZĘDZIA — OPCJE INTERNETOWE — PRYWATNOŚĆ — WYBIERZ USTAWIENIE DLA STREFY INTERNETOWEJ (wersja IE 10).
W przeglądarce Firefox przez modyfikację ustawień — NARZĘDZIA — OPCJE — PRYWATNOŚĆ.
W Chrome — USTAWIENIA — ZAAWANSOWANE — PRYWATNOŚĆ — USTAWIENIA TREŚCI.
W przeglądarce Opera USTAWIENIA — PREFERENCJE — ZAAWANSOWANE — CIASTECZKA.
2. Możesz nakazać usuwać ciasteczka automatycznie po każdym zamknięciu przeglądarki.
Większa część cookies zbierających dane, których nie chcesz przekazywać nigdzie dalej, ma dość odległą datę wygaśnięcia i wcześniej nie wygasają one automatycznie. Cookies służące do automatyzacji pracy strony najczęściej mają ustawiony moment wygaśnięcia na zakończenie sesji przeglądania strony. Nigdy jednak nie ma pewności. Tę opcję lepiej zaznaczyć w ustawieniach.
3. Możesz regularnie używać programu czyszczącego system (z istniejącą i zaznaczoną opcją usuwania cookies).
Takie postępowanie jest zalecane ogólnie ze względów bezpieczeństwa i nie tylko odnośnie ciasteczek. Ponieważ jednak czynisz to na własne ryzyko, nie proponujemy Ci żadnego konkretnego programu. Część z nich jest zresztą płatna.
Bracia Wladigeroff
Alexander Wladigeroff
Konstantin Wladigeroff
Grzegorz Frankowski
Morphing Quartet (Wiedeń/Austria)
Bracia Wladigeroff
Alexander Wladigeroff (trąbka, skrzydłówka)
Konstantin Wladigeroff (fortepian, klarnet, tupan)
Bracia bliźniacy pochodzący z Bułgarii, pianista i klarnecista Konstantin oraz trębacz Alexander Wladigeroff, ponownie połączyli siły wraz z grupą artystów międzynarodowych, wśród których jest także perkusista, Stoyan Yankoulov. „For The Greatest And Little Things” jest drugim albumem po debiutanckim „Wanderer in Love” (Extraplatte) z 2007 r. Płynnie łączy intrygującą harmonię jazzu z gorącymi rytmami latynoamerykańskimi i melodiami wschodnioeuropejskimi. Jeśli rytm jest mostem łączącym kultury, to bliźniacy stąpają po nim bardzo pewnie! Bracia Wladigeroff wywodzą się z jednej z najsławniejszych rodzin muzycznych Bułgarii. Sami najpierw studiowali w Akademii Muzycznej w Sofii, noszącej imię ich dziadka, sławnego kompozytora Pancho Wladigeroffa (1899-1978). Ich ojciec, P. Wladigeroff (1933-1993), także był kompozytorem i dyrygentem, a sami chłopcy przez całe życie byli związani z muzyką. Szlifowali swoje umiejętności w Akademii Muzycznej w Wiedniu, a w przypadku Alexandra, także w Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie. Bliźniaki są już znani na austriackiej scenie muzycznej, występowali w Salzburger Festspiele, Burgtheater, Volkstheater, a także w sławnych wiedeńskich klubach, np. Porgy and Bess, Birdland, Jazzland, czy Szene Wien.
Wśród znanych muzyków i zespołów, z którymi koncertowali są: Red Holloway, Ostbahn Kurti, Fatima Spar i Freedom Fries, Wolfgang Puschnig, Juan Garcia Herreros, Linley Marthé, Vladimir Karparov czy Teodossi Spassov.
Alexander Wladigeroff
Alexander Alexandrov Wladigeroff urodził się 17. 08. 1978 w Sofii, w Bułgarii. Grę na trąbce rozpoczął w wieku 9 lat. Alexander ma muzykę we krwi: jego dziadek był sławnym kompozytorem bułgarskim, Pancho Wladigeroff (1899 - 1978 ), a ojciec, Alexander P. Wladigeroff (1933 - 1993 ), kontynuował muzyczną karierę rodzinną, także jako sławny kompozytor i dyrygent. Matka Alexandra, Velitschka Chobanova-Wladigerova, jest aktorką.
Wykształcenie:
1997 — ukończył Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną „L. Pipkov”, w Sofii.
1997 — Przyjęty do Akademii Muzycznej „P. Wladigeroff”, wydział jazzu i trąbki.
1998 — Przyjęty na Uniwersytet Muzyczny w Wiedniu, do klasy Prof. Lauermanna.
1999 — Przyjęty do Akademii Muzycznej w Wiedniu, do klasy trąbki Prof. R. Politzera, M. Holzhackera.
czerwiec 2004 — końcowe egzaminy z trąbki w Akademii Muzycznej w Wiedniu.
grudzień 2004 — przyjęty do Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie (studia podyplomowe z trąbki u prof. Gerard Presencera).
czerwiec 2005 — dyplom z techniki nauczania jazzu w Akademii Muzycznej w Wiedniu.
Nagrody:
1996 — "Sofia Young Talent Competition for Classic Trumpet" Nagroda Artystów.
2002 — Pierwsza nagroda na konkursie Fidelio z trio jazzowym "Wladigeroff".
2003 — Pierwsza nagroda na konkursie Fidelio z bratem Konstantinem Wladigeroff — Jazz-Duo.
2004 — "WORLD MUSIC FÖRDERPREIS 2004" z "Fatima Spar und die Freedom Fries"-"Porgy and Bess", Wiedeń
Pracował z następującymi sławami:
Konstantin Wladigeroff , Red Holloway, Jim Galloway, H. Senger, Carole Alston, Wolfgang Puschnick, Georg Breinschmit, Achim Tang, Hans Strasser, Otto Lechner, Karl Ritter, Ostbahn Kurt, Peter Maffay, Christoph Peichina, Christoph Helm, Kadero Ray, Linley Marthe, Silvio Berger, Otmar Klein, Georg Graf, Peter Rosmanith, Klaus Gesing, Flip Philipp, Klaus Dickbauer, Craig Handy, Juan Garcia Herreros, Hector Martignon, Roberto Quintero, Peter Slavov, Andrey Prozorov, Georgi Kornazov, Bogidar Sotiroff, Hristo Yozov, Antoni Donchev, Teodossi Spassov, Stoyan Yankoulov, Eliza Todorova, Anatoly Vapirov, Vladimir Karparoff, Vladimir Kostadinovic i wielu innych.
Konstantin Wladigeroff
Konstantin Alexandrov Wladigeroff ur. 17. 08. 1978 w Sofii, Bułgaria. Muzykę ma we krwi; jego dziadek był sławnym kompozytorem bułgarskim, Pantcho Wladigeroff (1899 - 1978 ), a ojciec, Alexander P. Wladigeroff (1933 - 1993 ), kontynuował muzyczną karierę rodzinną, także jako sławny kompozytor i dyrygent. Matka Alexandra, Velitschka Chobanova-Wladigerova, jest aktorką.
Pierwsze lekcje gry na fortepianie podjął w wieku 5 lat, na klarnecie rozpoczął grać mając lat 9. Konstantin zaczął edukację muzyczną w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej „L. Pipkov” w Sofii. Nauczycielem gry na fortepianie była Prof. Maria Warbanova a klarnetu Prof. Borislav Jozov.
Wykształcenie:
1997 — Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną „L. Pipkov” w Sofii.
1997 - 1998 — studia w Akademii Muzycznej „P. Wladigeroff” w Sofii, wiodące studia — klarnet u Prof. D. Dimitrova.
1998 - 1999 — Nauka na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu w klasie kompozycji u Prof. Lauermanna.
1999 — rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Wiedniu w klasie saksofonu jazzowego i fortepianu jazzowego u Prof. Olivera Kenta.
Nagrody:
2002 — Pierwsza nagroda na konkursie Fidelio z trio jazzowym „Wladigeroff”.
2003 — Pierwsza nagroda na konkursie Fidelio z bratem Alexandrem Wladigeroff — Jazz-Duo.
Współpracował z:
Flip Philipp, G.Breinschmit, Christoph Peichina, Andre Hoffmann, Peter Strutzenberger (Struzi), Karl Hodas, Dusan Novakov, Eddy Luis, Klemens Marktl, Juan Garcia Herreros, Bogidar Sotiroff, Teodossi Spassov, Stoyan Yankoulov, Eliza Todorova, Andrey Prozorov, Kiril Valeri, Vladimir Karparoff, Peter Slavov i wieloma innymi.
Grzegorz Frankowski
Kontrabasista, prekursor muzyki tango nuevo w Polsce, znany ze swego zamiłowania do tanga argentyńskiego i muzyki wielkiego mistrza Astora Piazzolli, które z sukcesem promuje w naszym kraju.
Urodził się w Krakowie, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, następnie uczeń Michaela Wolfa. Obecnie współpracuje z orkiestrą Capella Cracoviensis. Jest twórcą i uczestnikiem projektów muzycznych z udziałem wybitnych solistów i kameralistów Rozpoczął w 1990 r. od współpracy z argentyńskim pianistą Adrianem Kredą w zespole Quarteto Polaco. Wtedy poznał muzykę legendarnego twórcy nowego tanga argentyńskiego Astora Piazzolli, z którą nie rozstaje się do dziś. Występował także w trio z Jadwigą Kotnowską i Waldemarem Gromolakiem w repertuarze na pograniczu tanga, jazzu i klasyki, wreszcie z Beatris Blanco i Jose Torrresem w koncertach muzyki latynoamerykańskiej.
W 1995 założył własny zespół Trio Revirado, występujący z czołowym polskim akordeonistą i bandoneonistą Wiesławem Prządką. Występy Trio Revirado były nominowane do „Parady 2001” - plebiscycie „Gazety Wyborczej” na największe wydarzenie kulturalne 2001r. Z Vadimem Brodzkim uczestniczył w projekcie „El Tango”. Od wielu lat współpracuje z Waldemarem Malickim w kwintecie — „Tango Bridge”, złożonym na wzór „Quinteto Tango Nuevo” Astora Piazzolli. Jego nagranie Kicho na płycie „Regreso al. Sur” z orkiestrą Allegro di Vita, znalazło się wśród najlepiej sprzedających się nagrań muzyki klasycznej końca 2003 r.
Występował jako solista i kameralista na czołowych festiwalach w Polsce: Festiwalu Muzycznym w Łańcucie, Letnim Festiwalu w Filharmonii Narodowej, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, Muzyce w Starym Krakowie, Bravo Maestro w Kąśnej Dolnej, Festiwalu Wirtuozerii i Żartu Muzycznego w Nowym Sączu oraz wielu innych w kraju i za granicą.
Od 2004 występuje z kwintetem Piazzoforte i światowej sławy pianistą Kevinem Kennerem. Płyta tego zespołu z muzyką Astora Piazzolli została nagrodzona nagrodą wydawców płyt — „Fryderyk 2006” za najlepszy album muzyki kameralnej.
W 2006 został dyrektorem artystycznym festiwalu „Dni Tanga — Muzyka Piazzolli w Krakowie”, póżniej „Nuevo Mundo Festival” oraz kierownikiem muzycznym spektaklu „Tango Piazzolla” prezentowanego w teatrze Słowackiego.
Morphing Quartet (Wiedeń/Austria)
Morphing — to ciągła ewolucja, metamorfozy i modyfikacje, które rodzą nowe interpretacje muzyczne, przy zachowaniu stałej, najwyższej jakości wykonania.
Morphing Quartet to soliści „Morphing Chamber Orchestra”, znakomitego zespołu instrumentalistów z Wiednia.
Morphing Chamber Orchestra została założona w 2006 roku przez skrzypka i altowiolistę Tomasza Wabnica, który pełni rolę dyrektora artystycznego orkiestry. Zespół zrzesza muzyków pochodzących z 15 krajów świata (Austria, Brazylia, Bułgaria, Chorwacja, Hiszpania, Japonia, Niemcy, Polska , Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Węgry, Włochy i Ukraina) i występuje w składach od kameralnego po symfoniczny.
Perfekcyjne podejście do wykonywania muzyki połączone z elastycznością, kreatywność interpretacji i repertuaru to główne atuty Morphing Chamber Orchestra. Wybitni, młodzi muzycy, laureaci międzynarodowych konkursów, stworzyli nową jakość w muzyce kameralnej. Ich życiowe drogi skrzyżowały się w muzycznym świecie Wiednia, gdzie rozwijali swoje umiejętności.
Od 2006 roku Morphing Chamber Orchestra tworzy różnorodne projekty o szerokim repertuarze — od muzyki klasycznej, przez muzykę filmową, aż po jazz. Orkiestra angażuje do współpracy najwybitniejszych przedstawicieli świata muzycznego — artystów takich jak Bobby McFerrin czy Andreas Scholl. Na stałe współpracuje z kompozytorami: Krzesimirem Dębskim i Pawłem Łukaszewskim.
Wielkim atutem Morphing Chamber Orchestra jest posiadanie praw do wykonań utworów ze zbiorów zgromadzonych w archiwach Klasztoru Jasnogórskiego w Częstochowie, którego historia liczy już 700 lat. Archiwa te zawierają ponad 3.000 manuskryptów 400 polskich i zagranicznych kompozytorów, w tym partytury Wolfganga Amadeusza Mozarta, Carla Dittera von Dittersdorfa i Józefa Haydna.
Morphing Chamber Orchestra może pochwalić się licznymi nagraniami telewizyjnymi (ORF, TVP Kultura, HRT z Chorwacji), radiowymi (OE1, Polskie Radio program 2) oraz nagraniami CD (m.in. w 2010 roku wytwórnia GRAMOLA wydała płytę CD Morphing Chamber Orchestra zawierającą koncert pt. „Wiedeń, miasto moich marzeń” z udziałem sopranistki Akiko Nakajima oraz dyrygenta Niels’a Muus’a).
W styczniu 2012 roku Morphing Chamber Orchestra inaugurowała cykl Gal Noworocznych w Filharmonii moskiewskiej. Koncert w wypełnionej po brzegi słynnej Sali P. Czajkowskiego został przyjęty owacjami na stojąco. Ten ogromny sukces zaowocował zaproszeniem orkiestry ponownie w 2013 roku.
Członkowie Morphing Quartet zadebiutowali na Międzynarodowym Festiwalu Gitarowym w Kastav w Chorwacji. Dwukrotnie, w 2009 i 2011, wspólnie z Wladigeroff Brothers, grali w słynnym Porgy & Bass i Burgtheater Casino w Wiedniu oraz na Festiwalu w Bled w Słowenii. Wzięli udział w nagraniach 2 CD Wladigeroff Brothers (“For The Greatest And Little Things”; “Wanderer in Love”).
Opinie o zespole:
Bobby McFerrin:
“Morphing Chamber Orchestra to orkiestra, która inspiruje ogromnym „duchem muzycznym”. Współpraca z muzykami Morphing była wspaniała!”
Ursula Strubinsky OE1 Wiedeń:
„Czysta rozkosz grania oraz muzyczna inteligencja to pojęcia idealnie opisujące Morphing Vienna Chamber Orchestra. Formacja rozumie swoją działalność jako każdorazowe, pełne wyrażenie zapisu nutowego. Każdemu detalowi poświęca jednakowo dużo uwagi, ukazując architektoniczną głębię kompozycji w sposób jasny i zrozumiały. Przejrzysty obraz dźwiękowy kreowany przez orkiestrę objawia słuchaczowi subtelność i wyrafinowanie muzycznego dzieła. Mimo swej liczebności, grupa brzmi zróżnicowanie, a zarazem niezwykle spójnie. Najwyższa artystyczna jakość!”