Michał Kulenty (Polska)
„Poważna sprawa”
14. 11. 2009 r. – sobota
godz. 19.00
Kościół Środowisk Twórczych, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 22
Archiwum Festiwalu
XIX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2015 r.
XVIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2014 r.
XVII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 3 — 17. 11. 2013 r.
XVI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2012 r.
XV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2011 r.
XIV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2010 r.
XIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2009 r.
XII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2008 r.
XI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2007 r.
X Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 —19. 11. 2006 r.
IX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2005 r.
VIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2004 r.
VII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2003 r.
VI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 17. 11. 2002 r.
V Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 4 — 18. 11. 2001 r.
IV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 — 19. 11. 2000 r.
III Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 1999 r.
II Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 21. 11. 1998 r.
I Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 30. 11. 1997 r.
O festiwalu
Festiwal Kultury Chrześcijańskiej zorganizowany został po raz pierwszy w roku 1997, z okazji 10-lecia istnienia Teatru LOGOS (ZOBACZ). Stanowi w pewnym sensie przedłużenie idei organizowanych w całej Polce w latach 70. i 80. Tygodni Kultury Chrześcijańskiej, mających wtedy stanowić przeciwwagę dla propagowanego przez państwowe media modelu kultury świeckiej, nieposzukującej wartości transcendentnych i poddanej działaniu cenzury. Łódzkie Dni Kultury Chrześcijańskiej organizowano, wykorzystując na potrzeby spotkań z artystami, spektakli, wystaw i projekcji wiele kościołów, sal i pomieszczeń w całej Łodzi. Jednym z takich miejsc była aula Jana Pawła II w podziemiach Kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny przy ulicy Kościelnej. Tam właśnie rozpoczął swoją działalność Teatr Logos, który przeniósł się ze swym twórcą, ks. Waldemarem Sondką (ZOBACZ), do kościoła przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie. To ten kościół w 1993 roku ks. arcybiskup Władysław Ziółek przekazał łódzkim twórcom i artystom, i erygował przy nim Ośrodek Duszpasterstwa Środowisk Twórczych Archidiecezji Łódzkiej. Do dzisiaj tu właśnie mieści się centrum logistyczne festiwalu, a we wnętrzach Kościoła Środowisk Twórczych odbywa się część festiwalowych imprez.
Festiwal tradycyjnie rozpoczyna się w listopadzie, w pierwszą niedzielę po dniu zadusznym. Trwa zazwyczaj dwa tygodnie, podczas których codziennie odbywają się różnego rodzaju zdarzenia specjalnie na ten czas przygotowane premiery spektakli Teatru Logos i innych, zaprzyjaźnionych scen teatralnych, wystawy prac zaproszonych artystów, spektakle i przedstawienia zespołów zagranicznych, występy chórów i muzyków, często nie do zobaczenia w Polsce w żadnym innym czasie. Program festiwalu jest efektem całorocznej menedżerskiej pracy ks. Waldemara Sondki, dyrektora festiwalu, który wykorzystując dotychczasowe powiązania i kontakty zaprasza artystów interesujących, niebanalnych i tworzących sztukę nie zawsze religijną, ale zawsze poszukującą i na najwyższym poziomie. Dbałość o poziom propozycji festiwalowych jest stałą zasadą, środowisko Logosu bowiem od początku pragnęło dawać łodzianom możliwość kontaktu ze sztuką pozbawioną parafiańszczyzny, otwartą w spojrzeniu na człowieka i jak najdoskonalszą formalnie.
Festiwal nie jest działaniem nastawionym na dochód. Wszystkie karty wstępu są wydawane w formie bezpłatnych zaproszeń, a zespół Teatru Logos i osoby zaangażowane w organizację festiwalu działają na zasadzie wolontariatu. Nie oznacza to jednak, że Festiwal Kultury Chrześcijańskiej nic nie kosztuje. Przeciwnie, zorganizowanie zdarzenia kulturalnego na odpowiednim poziomie zawsze pociąga za sobą koszty. Organizacją środków zabezpieczających właściwą oprawę imprez festiwalowych zajmuje się ks. Waldemar Sondka przez cały rok. Udaje mu się pozyskać zarówno sponsorów (bez których Festiwal by nie istniał), jak i dotacje od instytucji zajmujących się finansowaniem kultury (bez których Festiwal nie miałby możliwości rozwoju). Wszystko to w celu zrealizowania podstawowej idei imprezy, która wywodzi się z Łódzkich Dni Kultury Chrześcijańskiej — umożliwienia przeżywania Tajemnicy poprzez sztukę każdemu, kto tego pragnie, kto tego potrzebuje. Spełnienie tej idei zakłada nieodpłatne uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i tak od początku Festiwalu do dzisiaj jest, że wejściówki otrzymać może każdy, kto zechce poświęcić chwilę swojego czasu, by odstać swoje w kolejce w dniu otwarcia biura festiwalu. Jedynym ograniczeniem ilości wydawanych wejściówek jest pojemność sal, w których organizowane są poszczególne imprezy dwutygodniowego programu.
Pobierz
aktualne pliki i znaki graficzne
XX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi
6 — 20 listopada 2016 roku
polskie logo poziome [cdr ver.9]
polskie logo pionowe [cdr ver. 9]
polskie logo poziome [psd CS5]
polskie logo pionowe [psd CS5]
polskie logo — zip — wszystkie znaki spakowane
logo français horizontal [jpg]
logo français horizontal [png]
logo français horizontal [pdf]
logo français horizontal [cdr ver.9]
logo français vertical [cdr ver. 9]
logo français horizontal [psd CS5]
logo français vertical [psd CS5]
logo français — zip — tous les fichiers
English logo horizontal [cdr ver.9]
English logo vertical [cdr ver. 9]
English logo horizontal [psd CS5]
English logo vertical [psd CS5]
English logo — zip — all files
Cookies
Strona Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej używa cookies wyłącznie w celu dopasowania wyglądu i wyświetlania strony do preferencji użytkownika oraz dla gromadzenia statystyk odwiedzin (kraj, monitor, przeglądarka internetowa), pozwalających nam pracować nad ulepszeniem layoutu. Nie prowadzimy działań reklamowych z użyciem ciasteczek.
Nasza strona wymaga włączonej obsługi skryptów java.
Cookies to informacje tworzone przez skrypty obsługujące połączenie Twojej przeglądarki (zwane sesją) z serwerem obsługującym adres URL (adres internetowy wpisany w pasek adresu). Są one zapisywane na dysku Twojego komputera (ustawa nazywa to urządzeniem końcowego użytkownika) w folderach systemowych przeglądarki i używane przez serwer do rozpoznania Twoich ustawień, stanu poprzedniego lub wskazanych preferencji (np. wyboru koloru strony czy rozkładu list w wyliczeniach) przy każdym ponownym połączeniu. Cookies — jeśli istnieją zachowane na dysku — są pobierane i przesyłane z powrotem na serwer obsługujący adres URL w momencie rozpoczęcia przeglądania strony.
Cookies są konieczne do poprawnego działania różnych części większości witryn internetowych. Wyłączając cookies narażasz się na kontakt ze stroną działającą wadliwie.
1. Możesz zabronić przeglądarce internetowej zapamiętywania (akceptowania) plików cookies.
Spowoduje to prawdopodobnie utrudnienia w korzystaniu ze strony www, ciasteczka wymyślono bowiem jako mechanizm usprawniający działanie serwisów. Należy w tym celu zmienić na stałe jednorazowo ustawienia Twojej przeglądarki. Pamiętaj, żeby sprawdzić na wszelki wypadek te ustawienia po zainstalowaniu nowej wersji oprogramowania.
W przeglądarce Internet Explorer cookies można wyłączyć wykorzystując ustawienia — NARZĘDZIA — OPCJE INTERNETOWE — PRYWATNOŚĆ — WYBIERZ USTAWIENIE DLA STREFY INTERNETOWEJ (wersja IE 10).
W przeglądarce Firefox przez modyfikację ustawień — NARZĘDZIA — OPCJE — PRYWATNOŚĆ.
W Chrome — USTAWIENIA — ZAAWANSOWANE — PRYWATNOŚĆ — USTAWIENIA TREŚCI.
W przeglądarce Opera USTAWIENIA — PREFERENCJE — ZAAWANSOWANE — CIASTECZKA.
2. Możesz nakazać usuwać ciasteczka automatycznie po każdym zamknięciu przeglądarki.
Większa część cookies zbierających dane, których nie chcesz przekazywać nigdzie dalej, ma dość odległą datę wygaśnięcia i wcześniej nie wygasają one automatycznie. Cookies służące do automatyzacji pracy strony najczęściej mają ustawiony moment wygaśnięcia na zakończenie sesji przeglądania strony. Nigdy jednak nie ma pewności. Tę opcję lepiej zaznaczyć w ustawieniach.
3. Możesz regularnie używać programu czyszczącego system (z istniejącą i zaznaczoną opcją usuwania cookies).
Takie postępowanie jest zalecane ogólnie ze względów bezpieczeństwa i nie tylko odnośnie ciasteczek. Ponieważ jednak czynisz to na własne ryzyko, nie proponujemy Ci żadnego konkretnego programu. Część z nich jest zresztą płatna.
„Poważna sprawa” to — poważna sprawa...
Michał Kulenty
Krzysztof Herdzin
Cezary Konrad
Jacek Kotlarski
Michał Barański
„Poważna sprawa” to — poważna sprawa...
Program Michała Kulentego jest antykomercyjny, bezkompromisowy i prawdziwie polski. Odwołuje się do wartości podstawowych, jakimi są dla każdego Polaka cnoty rycerskie i ewangeliczne.
„Honor” to tytuł jednej z wielu kompozycji Kulentego. Są tu i „Echa przeszłości”, „Latarnik na placówce”, „Z dalekiego kraju”, ale i „Szarość codzienna”, „Wyrzeczenia”, „Prostota zdobi”, „Od zawsze i na wieki”, „3 x Tak — w myśli, w mowie, w sercu”, czyli — „Poważna sprawa — Nadzieja”.
Program ten to „Sprawa Polska”, „Tempora nostra”, to po prostu „Dusza w uszach”... „Przebudzenie” i nie tylko. Wszystko to w założeniu ma zerwać z niedobrą tradycją „kanalizowania”, wtłaczania Polski w wąskie pojęcie słabego, biednego kraiku, gdzieś na dalekim wschodzie cywilizacji, gdzie jedynie Polonez As-dur Chopina i trzy wiersze Mickiewicza... W tym przesłaniu nie ma kompleksów, ani żalu. Jest wiara we własne siły i duchową moc narodu.
Kultura polska może być „towarem eksportowym” tylko wtedy, gdy stanie się naprawdę polska. Dość już tego kopiowania obcych wzorców. Światowa kultura poszukuje świeżego powiewu. A my... Przestańmy wreszcie wozić drzewo do lasu... Niech tu, na tej polskiej ziemi rośnie zdrowo, piękny, pachnący las.
„>>Poważna sprawa<< — to cykl utworów, skomponowanych przeze mnie na potrzeby bardzo specyficznego projektu. Jest to próba zerwania z mitami o naszej wiecznej niemożności, o zaściankowości i biedzie. Program ten ma wyjść w świat z nową, niebanalną i charakterystyczną propozycją, która ma w sobie dużą dawkę emocji, a jest przy tym jednocześnie łatwa w odbiorze i to dla każdego wrażliwego słuchacza. To jest możliwe. Świadczą o tym reakcje moich wiernych fanów.
Wielokrotnie obserwowałem sytuację, gdy Polskę na arenie międzynarodowej reprezentował artysta dość mierny lub ktoś, kto nieudolnie próbował naśladować znanego w mediach światowych gwiazdora. W tej sytuacji sukces jest po prostu niemożliwy, bo cały świat idzie w dokładnie przeciwnym kierunku, poszukując nowego brzmienia, nowego przekazu...”
Michał Kulenty
Michał Kulenty
kompozytor, instrumentalista (saksofony, fortepian, flet, klarnet, instrumenty ludowe)
Rocznik 1956. Ukończył dwie uczelnie: Uniwersytet Warszawski — filologię polską (1980) i Akademię Muzyczną w Warszawie (1985) — w klasie saksofonu. Podobna dwukierunkowość cechuje jego aktywność twórczą. Z jednej strony, trwająca do dziś, współpraca z orkiestrami symfonicznymi — w tym Filharmonią Narodową — i koncerty solowe, a z drugiej praca w kilku czołowych big-bandach i combach jazzowych.
Autor muzyki teatralnej i filmowej. Brał udział w festiwalach muzyki współczesnej (m.in.. Aspekte Salzburg), jak i w bardzo wielu jazzowych. Koncertował w Japonii ze słynnym wiolonczelistą Yo-Yo Ma, w projekcie z cyklu „Silk Road”. Jest doświadczonym „człowiekiem radia”. Kilka lat pracował w Biurze Programowym Polskiego Radia, jest doradcą muzycznym i twórcą radiowym, w tym autorem muzyki ilustracyjnej dla wielu stacji radiowych.
Prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną, ma wielu uczniów z całej Polski, w szkole o profilu jazzowym, gdzie stworzył własną klasę. Ma też swoich naśladowców i wielu wiernych fanów.
W roku 1989 sformował własny kwartet w składzie: Wojciech Niedziela (fortepian), Jacek Niedziela (kontrabas), Wojciech Malina Kowalewski (perkusja) i lider (saksofony, flety, fortepian, instrumenty klawiszowe i ludowe).
Z kwartetem tym nagrał trzy płyty autorskie: „Polska” 1990, „Głos na rozstaju” 1996, a w 2007 „Przesłanie” (nominowane do nagrody „Fryderyka”) w duecie z wybitnym polskim pianistą Marcinem Maseckim, w Wydawnictwie „Polonia Records”.
Obecnie najczęściej gra w duecie z Maseckim, w programach „Przesłanie”, „Więcej jazzu”, „Więcej nieba”, „Klasyczny romantyzm” i „Poważna sprawa”.
Jest Dyrektorem Międzynarodowego Katolickiego Festiwalu Filmowego w Niepokalanowie i Wiceprzewodniczącym Jury ds. Radiowych.
Źródła inspiracji to nie tylko muzyka, o czym świadczą choćby tytuły kompozycji: „Przypowieść”, „Bajka”, „Opowiadanie”, „Ze starej baśni”. Na wybranych koncertach słuchacze poznają także poezję kompozytora. Są to albo pieśni wykonywane przez różnych wokalistów, albo swobodne recytacje autora. To reakcje publiczności skłoniły go do przyjęcia również i takiej formy prezentacji swojej twórczości.
Jego wszechstronność jest powszechnie znana, ale są też i znaki rozpoznawcze jego osobowości artystycznej. „Poeta saksofonu, polski Garbarek” — tak piszą o nim krytycy, zwracając przy tym uwagę na osobisty styl tego twórcy.
Michał Kulenty jest kompozytorem o dużej wrażliwości na urodę polskiej muzyki ludowej. Wszechstronny saksofonista, od okaryny przez zestaw fletów prostych i poprzecznych, nieomal pełen rejestr saksofonów. Podstawowe instrumenty to jednak dla niego sopran tenor i fortepian.
Muzyka, którą tworzy, to pogranicze jazzu, muzyki ludowej i sakralnej. Proste, śpiewne tematy i bogata, współczesna harmonia – to emocja i forma. Dokładnie przemyślana struktura formalna – wiele części, tematów, polifonia, zróżnicowana rytmika, a jednak wrażenie ewangelicznej prostoty. Z potrzeby serca rozpoczął cykl koncertów, w naturalnej i bogatej akustyce sacrum. Współpracuje z chórami i orkiestrami wykonującymi muzykę sakralną.
Ta część działalności zajmuje szczególnie ważne miejsce w życiu tego artysty. Na przestrzeni czasu powstały różnorodne programy: „Nie ma miłości bez ofiary”, „Więcej nieba!” czy „Świętość”.
Nie zamyka się w jednej tylko stylistyce, ale ma swój własny, łatwo rozpoznawalny styl. Współpracuje również z wybitnymi solistami i zespołami muzyki ludowej. Przykładem tego jest album „Podniesienie” nagrany wspólnie z góralskim zespołem „Trebunie-Tutki” i Krzysztofem Ścierańskim.
Kulenty jest otwarty na świat dźwięków wszystkich kultur. Grał i nagrywał z muzykami z kilku kontynentów. Koncertował w wielu krajach Europy, biorąc udział w wielu eksperymentach poszukiwawczych – miedzy innymi „Open House of Arts” – Francja, muzycy z Afryki i z różnych krajów Europy. W 2000 r. pracował jako konsultant muzyczny musicalu „Magic of the Dance” w Niemczech (muz. irlandzka). Poznał wiele stylistyk muzycznych, podróżując po świecie i pracując jako muzyk. Był na wszystkich kontynentach, we wszystkich strefach klimatycznych, od Alaski i Szpicbergenu, aż po Ziemię Ognistą i Tasmanię.
Krzysztof Herdzin
Krzysztof Herdzin (1970) — pianista, kompozytor, aranżer, dyrygent, producent płytowy. Jest w naszym kraju jednym z nielicznych tak wszechstronnych artystów, z tak olbrzymim dorobkiem. Z sukcesem uprawia muzykę klasyczną, jazz i pop, a także jest jednym z najbardziej obecnie cenionych i poszukiwanych aranżerów orkiestrowych i big-bandowych. Absolwent bydgoskiej Akademii Muzycznej (1993) w klasie fortepianu Katarzyny Popowej-Zydroń (nauczycielki Rafała Blechacza), współpracownik działającej w Niemczech Fundacji Yehudi Menuhina „Live Music Now”, laureat Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach 1993, Jazz Juniors 1989, „Klucza do Kariery” Pomorskiej Jesieni Jazzowej 1990, Nagrody Prezydenta Miasta Bydgoszczy 2005, Nagrody Gazety Wyborczej „Feliks 2006”; posiadacz pięciu Złotych Płyt dla aranżera („Intymnie” Ryszarda Rynkowskiego, „Ladies” i „Sentiments” Ewy Małas Godlewskiej, „ID” Anny Marii Jopek oraz „Nic Nie Muszę” Edyty Geppert).
Nagrał ponad 100 CD, w tym siedem autorskich: „Chopin”, „Being confused”, „Seriale, seriale”, „Almost after”, „Dancing flowers”, „Live in Tygmont”, „Belcanto semplice” (nominacja do Fryderyka 2009), „Fantazja na tematy IV Kwartetu Grażyny Bacewicz”. Ma na swoim koncie ponad 1000 (!) partytur na orkiestry kameralne i symfoniczne oraz big-bandy i zespoły jazzowe.
Koncertował z wybitnymi kameralistami: Jadwigą Kotnowską, Vadimem Brodskim, Wojtkiem Mrozkiem, kwartetami Royal String Q., Prima Vista i Camerata.
Był pianistą kwartetów saksofonistów J. Ptaszyna Wróblewskiego i Janusza Muniaka. W latach 1997 — 2001 grał w zespole Zbigniewa Namysłowskiego. Pracował prawie ze wszystkimi liczącymi się w Polsce gwiazdami ze świata piosenki i jazzu, koncertował w Kanadzie, USA, Meksyku, Indiach oraz prawie wszystkich krajach Europy. Współpracował jako pianista i aranżer przy Festiwalach Piosenki w Opolu i Sopocie, był szefem muzycznym programów telewizyjnych: „Tata Show” w TVP I, III Edycji programu „Idol”, „Jak oni śpiewają” w TV Polsat, „MC2 Maszyna czasu Manna i Materny” oraz „MaMa” w TVP II; był kierownikiem muzycznym musicalów „Pięciu braci Moe” w Teatrze Roma w Warszawie i „Na końcu tęczy” w krakowskim Teatrze Stu; dyrygentem orkiestr i szefem artystycznym galowych koncertów telewizyjnych i prestiżowych widowisk plenerowych (Fama, Teraz Polska, Polskie Orły, Koncerty Papieskie na Placu Zamkowym, Gala 80-lecia Polskiego Radia w Teatrze Wielkim w Warszawie, Gala 10-lecia Fundacji Polsat w Teatrze Roma, Gala Otwarcia Igrzysk Polonijnych na Placu Zamkowym w Warszawie, Gala 90-lecia ZAIKS w Teatrze Roma w Warszawie itd.)
Skomponował muzykę do filmu Marcina Pieczonki „Kilka fotografii”, zorkiestrował muzykę J. Stokłosy do musicali „Piotruś Pan” i „Romeo i Julia”, muzykę Jana A. P. Kaczmarka do filmu „Finding Neverland” (Oscar 2005 !!), muzykę Grzegorza Daronia do filmów „Pierwszy milion”, „6 dni strusia”, muzykę Henri Seroki do filmu „U Pana Boga w ogródku” i serialu „Halo Hans”, Roberta Jansona do filmu „Świadectwo”, Adama Skorupy do filmu „Kinematograf”, Tomasza Gąssowskiego do filmu „Miasto z morza”. Jest również autorem muzyki do reklam telewizyjnych: AIG, Hochland, Soki Kubuś, Fundacja TVN.
W marcu 2009 w Katowicach odbyła się prapremiera koncertu na saksofon altowy i orkiestrę „Narracje” w wykonaniu Jerzego Główczewskiego i orkiestry NOSPR. Na przełom 2009/2010 roku Herdzin w roli dyrygenta i kompozytora planuje nagranie płyty z Sinfonią Varsovią i solistami Waldemarem Malickim i Jadwigą Kotnowską w premierowym, monograficznym, klasycznym repertuarze.
Jest kompozytorem pierwszego w Polsce oficjalnie wybranego przez sejmik wojewódzki — „Muzycznego Logo” województwa kujawsko-pomorskiego. W latach 2006-2008 prowadził autorską audycję „Kalambury z partytury” w Radiu Jazz.
Cezary Konrad
Perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. Stanisława Skoczyńskiego. Przez czytelników miesięcznika Jazz Forum uznawany za najlepszego polskiego perkusistę jazzowego — według rankingu Jazz Top — nieprzerwanie od roku 1992.
Pod koniec „studiów klasycznych” poświecił się muzyce jazzowej, a pierwsze znaczące sukcesy zaczął odnosić jako współtwórca grupy Central Heating Trio (wraz z pianistą Filipem Wojciechowskim, 1989), z którą zajął I miejsce na festiwalu Jazz Juniors ‘90 w Krakowie oraz otrzymał I nagrodę na Festiwalu „Pomorska Jesień Jazzowa — Klucz Do Kariery” w 1990 roku. Central Heating Trio było również finalistą międzynarodowych konkursów jazzowych w roku 1990: „IX European Jazz Competition” w Leverkusen/Niemcy i „Europe Jazz Contest” Hoeliard /Belgia.
W roku 1995 nagrywa pierwszą współautorską płytę wraz z Susan Weinert — „Meeting in Krakow”— wydaną w 1996 roku. W 1995 roku zakłada też swoją pierwszą grupę: Cezary Konrad Quartet, z którą w 1999 roku nagrywa swoją pierwszą autorską płytę — „One mirror… many reflections” — wydaną w 2000 roku. Muzyka na tej płycie stylistycznie nawiązuje do dokonań Allana Holdswortha oraz zespołów Tribal Tech i Yellow Jackets. Płyta nagrana została w składzie: Darek Krupa (guitars), Piotr Żaczek: (electric bass, fretless bass), Marek Podkowa (tenor sax, EWI), Leszek Możdżer (acoustic and electric piano), Zbigniew Jakubek (keyboards).
Po dłuższej współpracy z Anną Marią Jopek, trwającej od roku 1998, w 2005 roku powstał nowy autorski projekt muzyczny, grupa — Cezary Konrad‘ the NEW BAND, którego pierwszy skład tworzyli: Krzysztof Herdzin (electric piano), Paweł Pańta (electric bass, contrabas), Marek Podkowa (saxophones). W ostatnich latach Cezary Konrad (CK) współpracuje z takimi formacjami muzycznymi jak Włodek Pawlik Trio ( w składzie Włodek Pawlik, Paweł Pańta, CK), Krzysztof Herdzin Trio (w składzie Krzysztof Herdzin, Zbigniew Wegehaupt, CK), a do marca 2007 roku Andrzej Kurylewicz Trio (w składzie: A. Kurylewicz, Paweł Pańta, CK).
Poza wymienionymi już muzykami, Cezary Konrad występował i nagrywał z wieloma znakomitymi postaciami polskiej sceny jazzowej, miedzy innymi Leszkiem Możdżerem, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Stańko oraz z zagranicznymi muzykami, takimi jak Karrin Allyson, Randy Brecker, Deborah Brown, Mino Cinelu, Joe de Franco, Volker Greve, Gary Guthman, Omar Hakim, Paul Imm, Didier Lockwood, Pat Metheny, Nippy Noya, Susan Weinert.
Od roku 2006 Cezary Konrad występuje również z koncertami solowymi, podczas których w sposób niezwykle widowiskowy prezentuje publiczności magiczny świat instrumentów perkusyjnych. Projekt koncertów solowych wywodzi się z wieloletnich doświadczeń Cezarego jako pedagoga, wykładowcy i prowadzącego zajęcia na wielu warsztatach muzycznych zarówno na terenie Polski jak i Europy.
Wśród wielu nagród i wyróżnień Cezarego Konrada — na uwagę zasługują: Nagroda „Mateusza” im. Mateusza Święcickiego przyznana przez Program III Polskiego Radia oraz Stypendium im. K. Komedy przyznane przez Ministerstwo Kultury i Sztuki, a ostatnio Wyróżnienie dla Najlepszego Muzyka Perkusyjnego 2006 i 2007 w kategorii „Perkusista Jazz / Latin / Funk” wg ankiety czytelników czasopisma „Top Drummer”.
Na swoim koncie ma blisko 80 nagranych płyt. Współpracuje z Warszawską Grupą Perkusyjną oraz z Polską Orkiestrą Radiową.
Jacek Kotlarski
Absolwent klasy śpiewu Dr. Ewy Mentel na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Lata 2000 – 2006 to współpraca z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie. Jednocześnie sprawdza się z powodzeniem jako wokalista sesyjny biorący udział w wielu ciekawych projektach znanych artystów: Ewy Bem, Johna Lorda (Deep Purple), Krzysztofa Herdzina, Katarzyny Groniec czy Krzysztofa Kiljańskiego.
Sierpień 2006 — powstaje projekt pt. „Tribute to Andrzej Zaucha”, którego pomysłodawcą jest Jacek Kotlarski. Projekt ów z powodzeniem zostaje przedstawiony w Poznańskim „Pod Pretekstem”. Obecnie przygotowuje pierwszą solową płytę, do której muzykę napisał wraz z Tomkiem Szymusiem, a produkcją zajmuje się znakomity aranżer i pianista Krzysztof Herdzin.
Michał Barański
Michał Barański urodził się w 1984 roku. Jest absolwentem Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. Już jako czternastolatek został zauważony na warsztatach muzycznych przez amerykańskiego klarnecistę Brada Terry. Wraz z pianistą Mateuszem Kołakowskim i perkusistą Tomaszem Torresem weszli w skład kwartetu Terry'ego, wielokrotnie koncertując w USA i zdobywając szlify u źródeł jazzu.
Jest laureatem nagrody Grand Prix, którą otrzymał na 40. festiwalu Jazz Nad Odrą w kategorii zespołowej. Aniołek Jazzowy na Bielskiej Zadymce Jazzowej przypadł mu w 2005 roku. Otrzymał też główną nagrodę Swingujący Kruk na III Hot Jazz Spring w Częstochowie. Wraz z zespołem Triology (Mateusz Kołakowski – fortepian, Tomasz Torres – perkusja) zajął IV miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Hoeliaart w Belgii. Laureat dwóch nagród Fryderyka za płyty „Assymetry” Z. Namysłowskiego oraz „Umiera Piękno” Agi Zaryan. Zwyciezca ankiety Jazz Forum w kategorii najlepszy kontrabasista 2008 roku.
Występował w Knitting Factory w Nowym Jorku, na Jazz Bakery w Los Angeles, Vail Jazz Festival w Colorado, w Berklee Performance Center w Bostonie. Współpracuje z amerykańskimi i polskimi jazzmanami: Bennie Maupin'em, Nigelem Kennedy, Rogerem Kellaway'em, Williamem Galisonem, Zbigniewem Namysłowskim,Tomaszem Stańko, Piotrem Baronem, Januszem Muniakem, Grzegorzem Nagórskim, Joachimem Menclem, Maciejem Sikałą, Jose Torresem, Agą Zaryan, Kubą Badachem, Mieczysławem Szcześniakiem, a także z rockową formacją Mate.o, Natalią Niemen i zespołem New Life M oraz chórem gospel Trzecia Godzina Dnia.