Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band (Kraków)
koncert jazzowy
15. 11. 2010 r. – poniedziałek
godz. 21.00
Kościół Środowisk Twórczych, ul. M. Skłodowskiej-Curie 22
Archiwum Festiwalu
XIX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2015 r.
XVIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2014 r.
XVII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 3 — 17. 11. 2013 r.
XVI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2012 r.
XV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2011 r.
XIV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2010 r.
XIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 22. 11. 2009 r.
XII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2008 r.
XI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 18. 11. 2007 r.
X Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 —19. 11. 2006 r.
IX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 6 — 20. 11. 2005 r.
VIII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 2004 r.
VII Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 16. 11. 2003 r.
VI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 17. 11. 2002 r.
V Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 4 — 18. 11. 2001 r.
IV Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 5 — 19. 11. 2000 r.
III Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 7 — 21. 11. 1999 r.
II Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 8 — 21. 11. 1998 r.
I Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi 2 — 30. 11. 1997 r.
O festiwalu
Festiwal Kultury Chrześcijańskiej zorganizowany został po raz pierwszy w roku 1997, z okazji 10-lecia istnienia Teatru LOGOS (ZOBACZ). Stanowi w pewnym sensie przedłużenie idei organizowanych w całej Polce w latach 70. i 80. Tygodni Kultury Chrześcijańskiej, mających wtedy stanowić przeciwwagę dla propagowanego przez państwowe media modelu kultury świeckiej, nieposzukującej wartości transcendentnych i poddanej działaniu cenzury. Łódzkie Dni Kultury Chrześcijańskiej organizowano, wykorzystując na potrzeby spotkań z artystami, spektakli, wystaw i projekcji wiele kościołów, sal i pomieszczeń w całej Łodzi. Jednym z takich miejsc była aula Jana Pawła II w podziemiach Kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny przy ulicy Kościelnej. Tam właśnie rozpoczął swoją działalność Teatr Logos, który przeniósł się ze swym twórcą, ks. Waldemarem Sondką (ZOBACZ), do kościoła przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie. To ten kościół w 1993 roku ks. arcybiskup Władysław Ziółek przekazał łódzkim twórcom i artystom, i erygował przy nim Ośrodek Duszpasterstwa Środowisk Twórczych Archidiecezji Łódzkiej. Do dzisiaj tu właśnie mieści się centrum logistyczne festiwalu, a we wnętrzach Kościoła Środowisk Twórczych odbywa się część festiwalowych imprez.
Festiwal tradycyjnie rozpoczyna się w listopadzie, w pierwszą niedzielę po dniu zadusznym. Trwa zazwyczaj dwa tygodnie, podczas których codziennie odbywają się różnego rodzaju zdarzenia specjalnie na ten czas przygotowane premiery spektakli Teatru Logos i innych, zaprzyjaźnionych scen teatralnych, wystawy prac zaproszonych artystów, spektakle i przedstawienia zespołów zagranicznych, występy chórów i muzyków, często nie do zobaczenia w Polsce w żadnym innym czasie. Program festiwalu jest efektem całorocznej menedżerskiej pracy ks. Waldemara Sondki, dyrektora festiwalu, który wykorzystując dotychczasowe powiązania i kontakty zaprasza artystów interesujących, niebanalnych i tworzących sztukę nie zawsze religijną, ale zawsze poszukującą i na najwyższym poziomie. Dbałość o poziom propozycji festiwalowych jest stałą zasadą, środowisko Logosu bowiem od początku pragnęło dawać łodzianom możliwość kontaktu ze sztuką pozbawioną parafiańszczyzny, otwartą w spojrzeniu na człowieka i jak najdoskonalszą formalnie.
Festiwal nie jest działaniem nastawionym na dochód. Wszystkie karty wstępu są wydawane w formie bezpłatnych zaproszeń, a zespół Teatru Logos i osoby zaangażowane w organizację festiwalu działają na zasadzie wolontariatu. Nie oznacza to jednak, że Festiwal Kultury Chrześcijańskiej nic nie kosztuje. Przeciwnie, zorganizowanie zdarzenia kulturalnego na odpowiednim poziomie zawsze pociąga za sobą koszty. Organizacją środków zabezpieczających właściwą oprawę imprez festiwalowych zajmuje się ks. Waldemar Sondka przez cały rok. Udaje mu się pozyskać zarówno sponsorów (bez których Festiwal by nie istniał), jak i dotacje od instytucji zajmujących się finansowaniem kultury (bez których Festiwal nie miałby możliwości rozwoju). Wszystko to w celu zrealizowania podstawowej idei imprezy, która wywodzi się z Łódzkich Dni Kultury Chrześcijańskiej — umożliwienia przeżywania Tajemnicy poprzez sztukę każdemu, kto tego pragnie, kto tego potrzebuje. Spełnienie tej idei zakłada nieodpłatne uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i tak od początku Festiwalu do dzisiaj jest, że wejściówki otrzymać może każdy, kto zechce poświęcić chwilę swojego czasu, by odstać swoje w kolejce w dniu otwarcia biura festiwalu. Jedynym ograniczeniem ilości wydawanych wejściówek jest pojemność sal, w których organizowane są poszczególne imprezy dwutygodniowego programu.
Pobierz
aktualne pliki i znaki graficzne
XX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi
6 — 20 listopada 2016 roku
polskie logo poziome [cdr ver.9]
polskie logo pionowe [cdr ver. 9]
polskie logo poziome [psd CS5]
polskie logo pionowe [psd CS5]
polskie logo — zip — wszystkie znaki spakowane
logo français horizontal [jpg]
logo français horizontal [png]
logo français horizontal [pdf]
logo français horizontal [cdr ver.9]
logo français vertical [cdr ver. 9]
logo français horizontal [psd CS5]
logo français vertical [psd CS5]
logo français — zip — tous les fichiers
English logo horizontal [cdr ver.9]
English logo vertical [cdr ver. 9]
English logo horizontal [psd CS5]
English logo vertical [psd CS5]
English logo — zip — all files
Cookies
Strona Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej używa cookies wyłącznie w celu dopasowania wyglądu i wyświetlania strony do preferencji użytkownika oraz dla gromadzenia statystyk odwiedzin (kraj, monitor, przeglądarka internetowa), pozwalających nam pracować nad ulepszeniem layoutu. Nie prowadzimy działań reklamowych z użyciem ciasteczek.
Nasza strona wymaga włączonej obsługi skryptów java.
Cookies to informacje tworzone przez skrypty obsługujące połączenie Twojej przeglądarki (zwane sesją) z serwerem obsługującym adres URL (adres internetowy wpisany w pasek adresu). Są one zapisywane na dysku Twojego komputera (ustawa nazywa to urządzeniem końcowego użytkownika) w folderach systemowych przeglądarki i używane przez serwer do rozpoznania Twoich ustawień, stanu poprzedniego lub wskazanych preferencji (np. wyboru koloru strony czy rozkładu list w wyliczeniach) przy każdym ponownym połączeniu. Cookies — jeśli istnieją zachowane na dysku — są pobierane i przesyłane z powrotem na serwer obsługujący adres URL w momencie rozpoczęcia przeglądania strony.
Cookies są konieczne do poprawnego działania różnych części większości witryn internetowych. Wyłączając cookies narażasz się na kontakt ze stroną działającą wadliwie.
1. Możesz zabronić przeglądarce internetowej zapamiętywania (akceptowania) plików cookies.
Spowoduje to prawdopodobnie utrudnienia w korzystaniu ze strony www, ciasteczka wymyślono bowiem jako mechanizm usprawniający działanie serwisów. Należy w tym celu zmienić na stałe jednorazowo ustawienia Twojej przeglądarki. Pamiętaj, żeby sprawdzić na wszelki wypadek te ustawienia po zainstalowaniu nowej wersji oprogramowania.
W przeglądarce Internet Explorer cookies można wyłączyć wykorzystując ustawienia — NARZĘDZIA — OPCJE INTERNETOWE — PRYWATNOŚĆ — WYBIERZ USTAWIENIE DLA STREFY INTERNETOWEJ (wersja IE 10).
W przeglądarce Firefox przez modyfikację ustawień — NARZĘDZIA — OPCJE — PRYWATNOŚĆ.
W Chrome — USTAWIENIA — ZAAWANSOWANE — PRYWATNOŚĆ — USTAWIENIA TREŚCI.
W przeglądarce Opera USTAWIENIA — PREFERENCJE — ZAAWANSOWANE — CIASTECZKA.
2. Możesz nakazać usuwać ciasteczka automatycznie po każdym zamknięciu przeglądarki.
Większa część cookies zbierających dane, których nie chcesz przekazywać nigdzie dalej, ma dość odległą datę wygaśnięcia i wcześniej nie wygasają one automatycznie. Cookies służące do automatyzacji pracy strony najczęściej mają ustawiony moment wygaśnięcia na zakończenie sesji przeglądania strony. Nigdy jednak nie ma pewności. Tę opcję lepiej zaznaczyć w ustawieniach.
3. Możesz regularnie używać programu czyszczącego system (z istniejącą i zaznaczoną opcją usuwania cookies).
Takie postępowanie jest zalecane ogólnie ze względów bezpieczeństwa i nie tylko odnośnie ciasteczek. Ponieważ jednak czynisz to na własne ryzyko, nie proponujemy Ci żadnego konkretnego programu. Część z nich jest zresztą płatna.
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band
Paweł Kaczmarczyk
Piotr Baron
Grzech Piotrowski
Maciej Adamczak
José Manuel Albán Juárez
(Manolo)
Dawid Fortuna
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band
Paweł Kaczmarczyk — fortepian
Piotr Baron — saksofon sopranowy i tenorowy, klarnet basowy
Grzech Piotrowski — duduk, saksofon sopranowy i tenorowy
Maciej Adamczak — kontrabas
Manolo Alban Juarez — instrumenty perkusyjne
Dawid Fortuna — perkusja
W styczniowym numerze 2009 roku miesięcznika JAZZ FORUM opublikowano wyniki corocznego plebiscytu czytelników — JAZZ TOP 2009. Tytuł Albumu Roku zdobył Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band płytą „Complexity In Simplicity”. Kaczmarczyk jest pierwszym polskim muzykiem, który nagrał płytę autorską dla prestiżowej wytwórni ACT (obchodzącej w nadchodzącym roku swoje 20-lecie). A jeszcze większą sensację sprawił zwycięstwem jako najlepszy pianista — przerywając kilkunastoletnie panowanie Leszka Możdżera w tej specjalności!
Paweł Kaczmarczyk zajął drugie miejsce w kategoriach Muzyk Roku i Kompozytor (w obu przypadkach za Tomaszem Stańko), a jego zespół jako Zespół Akustyczny uplasował się na drugim miejscu ankiety (za Marcin Wasilewski Trio). Warto dodać, że Paweł Kaczmarczyk został laureatem nagrody Kulturalne Odloty Gazety Wyborczej w kategorii Artysta Roku 2009 oraz Grand Prix Jazz Melomani — OSKARY JAZZOWE 2009 jako Artysta Roku 2009, natomiast „Complexity in Simplicity” została Płytą Roku 2009. Pianista był nominowany do kolejnej prestiżowej nagrody — do FRYDERYKA 2010 jako Jazzowy Muzyk Roku.
Więcej na www.myspace.com/audiofeeling
Paweł Kaczmarczyk
Wyróżniony stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2006 roku. W 2001 roku założył własne Trio. Inspirowane było muzyką w stylu Billa Evansa, Herbie Hancocka lub Wayne Shortera. W 2002 roku zespół zajął i miejsce na 26. Międzynarodowym Konkursie Młodych i Debiutujących Zespołów Jazzowych „Jazz Juniors”, a on sam został uznany za najlepszego instrumentalistę konkursu. Dwa lata później Trio zdobyło nagrodę Grand Prix na 40. Wrocławskim Festiwalu Jazzowym Jazz nad Odrą. Kolejne nagrody to: Grand Prix i statuetka Anioła Jazzowego na Bielskiej Zadymce Jazzowej w 2005, Klucz do Kariery na Pomorskiej Jesieni Jazzowej, II nagroda Złotego Krokusa na festiwalu w Jeleniej Górze, medale w konkursie Kultursalen Hörbiger w Wiedniu w 2004 oraz i miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Junior Jazz 2006 w Usti nad Labem (Czechy). W lutym 2005 zespół KBD Trio nagrał pierwszą płytę p.t. „Live!”, za którą otrzymał nagrodę Album Roku 2005 od Programu 2 TVP.
Obecnie Paweł Kaczmarczyk prowadzi własny zespół pod nazwą Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, ale równocześnie współpracuje z grupami Janusz Muniak Quartet, Rafał Sarnecki Quartet oraz Alchemik Orchestra, Emotronica, Hefi Quartet i New Bone.
W plebiscycie Jazz Top czasopisma Jazz Forum od kilku lat jest wyróżniany w różnych kategoriach. W 2007 roku płyta „Audiofeeling” uznana została za Jazzowy Album Roku, on sam po raz czwarty został Nadzieją Roku. W 2008 roku znalazł się w czołówce w kategoriach Zespół Akustyczny, Kompozytor i Pianista. W tegorocznym plebiscycie miesięcznika Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band zdobył tytuł Albumu Roku płytą „Complexity In Simplicity”. Kaczmarczyk jest pierwszym polskim muzykiem, który nagrał płytę autorską dla prestiżowej wytwórni ACT (obchodzącej w nadchodzącym roku swoje 20-lecie). A jeszcze większą sensację sprawił zwycięstwem jako Najlepszy Pianista — przerywając kilkunastoletnie panowanie Leszka Możdżera w tej specjalności! Paweł Kaczmarczyk zajął drugie miejsce w kategoriach Muzyk Roku i Kompozytor (w obu przypadkach za Tomaszem Stańko), a jego zespół jako Zespół Akustyczny uplasował się na drugim miejscu ankiety (za Marcin Wasilewski Trio). Warto dodać, że Paweł Kaczmarczyk został laureatem nagrody Kulturalne Odloty Gazety Wyborczej w kategorii Artysta Roku 2009 oraz prestiżowej nagrody Grand Prix Jazz Melomani — OSKARY JAZZOWE 2009 jako Artysta Roku, a „Complexity in Simplicity” kolejny raz został Albumem Roku. Pianista był nominowany do FRYDERYKA 2010 jako Jazzowy Muzyk Roku.
Nagranie autorskiej płyty "Complexity In Simplicity", która ukazała się we wrześniu ubiegłego roku, stanowi istotny moment w karierze 26-letniego pianisty. Paweł Kaczmarczyk stanął tym samym w gronie takich gwiazd jak Lars Danielsson, Esbjörn Svensson, Leszek Możdżer czy Nils Landgren, które nagrywają dla ACT-u — drugiej co do wielkości po ECM Records europejskiej oficyny jazzowej.
Paweł Kaczmarczyk — współpraca: m. in. z Janusz Muniak, Lee Konitz, Wayne Dockery, John Betsch, Steve McCraven, Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Adam Pierończyk, Zbigniew Namysłowski, Krzesimir Dębski, Roman "Gucio" Dyląg, Bronisław Suchanek, Janusz Stefański, Paweł Jarzębski, Adam Kawończyk, Jorgos Skolias, Monty Waters, Kazimierz Jonkisz, Artur Rojek (Myslovitz), Krzysztof Popek, Cezary Konrad, Tomasz Szukalski, Zbigniew Wegehaupt, Maciej Strzelczyk, Isham Rusty Jones, Grzech Piotrowski, Zach Brock, Brad Terry, Rafał Sarnecki, Aga Zaryan, Emil Kowalski, Łukasz Żyta, Maciej Adamczak, Adam Kowalewski, Jerzy Małek, Wojciech Pulcyn, Marcin Ślusarczyk, Piotr Baron, Michał Barański, Krzysztof Dziedzic, Paweł Dobrowolski, Radek Nowicki, Tomasz Grzegorski, Marek Bałata i Adam Bałdych.
Wybrane recenzje zagraniczne:
„(…) Audiofeeling Band to czołowi polscy młodzi muzycy jazzowi, którzy zaczynają zdobywać pozycję w Polsce i obecnie wkraczają na większe sceny w Europie, zachęceni ogólnoeuropejskim sukcesem Marcina Wasilewskiego.
Paweł Kaczmarczyk ma staranne wykształcenie muzyczne i jest uderzająco dojrzały w graniu swingującym jazzu głównego nurtu. Jego płyty prezentują różne wpływy muzyczne, jakie oddziałują na młodego muzyka w XXI wieku.(…) . Jego drugi album Complexity In Simplicity jest ogromnym krokiem naprzód i potwierdza jego znaczny artystyczny rozwój w sferze kształtowania własnego brzmienia, a szczególnie rozwój muzycznych koncepcji z różnymi składami instrumentalnymi.(…) Album ten jest cenną okazją do zapoznania się ze stanem młodego polskiego jazzu.(…)”
Stuart Nicholson JAZZWISE (Wielka Brytania) XII.2009
Jazz: Paweł Kaczmarczyk zachwyca publiczność w Mannheim
To nie jego dojrzała technika gry tak zachwyca. Dobrych pianistów też mamy w kraju sporo. Dużo bardziej imponuje niemal dotykalna muzykalność w kombinacji z zabawowym podejściem do czasem przeciwstawnych sobie struktur.
(…)
Kto chętnie słucha muzycznych thrillerów, tego Kaczmarczyk całkowicie usatysfakcjonuje. (…) Bez kalkomanii, za to z przeszywającym napięciem aż po ostatni dźwięk, to ich znak markowy. Nazwisko Kaczmarczyk zapewne stanie się niebawem definicją dla wirtuozerii i kreatywności w jazzie.
Mannheimer Morgen, 27 marca 2010
„ (…)Doświadczenie, poznanie, światowość, ale w tym przypadku także rozumienie muzyki i talent. To polski pianista, Paweł Kaczmarczyk, posiada. Na pewno. (…)
Ten 25-letni wschodzący gwiazdor wraz ze swoim zespołem, który zmienia się od klasycznego trio aż po septet, fantastycznie opowiada wielowarstwowe motywy modern-jazzowe i znajduje w tym przygodę. Muzykolodzy i krytycy porównują go do Billa Evansa, Esbjörna Svenssona i Brada Mehldaua.
Odważny pianista popycha młodą generację jazzową na muzyczne pole bitwy, tak jak kiedyś Lech Wałęsa prowadził do boju politycznego w Polsce.”
Robert Voglhuber, Mostviertel Magazin (AU), 07. 2010, recenzja płyty.
Piotr Baron
Debiutuje bardzo wcześnie (1977 r.). W 1978 r. wyróżniony jako solista na festiwalu Jazz nad Odrą. W 1980 r. otrzymuje 2. nagrodę na tym samym festiwalu. W 1984 r. wygrywa solistyczne Grand Prix na festiwalu San Sebastian „Jazz Aldia” w Hiszpanii.
Tytuł magistra sztuki uzyskał w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Współpracował z wszystkimi liczącymi się polskimi jazzmanami, takimi jak m. in.: Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, Henryk Majewski, Henryk Miśkiewicz, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Zbigniew Lewandowski, Krzesimir Dębski, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Darek Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Jan Ptaszyn Wróblewski, z niemal wszystkimi europejskimi — m. in. Bo Stief, Jasper Van’t Hof, 1998 r. — European Broadcasting Union International Big Band 1998 w Sztokholmie (jako koncertmistrz — 1. saksofon altowy), a także z gwiazdami jazzu z USA, takimi jak: Ray Charles, Art Farmer, Al Porcino, Billy Harper, David Murray, Kevin Mahogany, Victor Lewis, Roy Mc Curdy, John Hicks, Jon Meyer, Eddie Henderson, Marvin ‘Smitty’ Smith, Carter Jefferson, Bobby Watson, Kei Akagi, Larry Koonse, Joe La Barbera, Charlie Shoemake, Mark Soskin, Kevin Hays, Billy Hart, Harvie Swartz, David Friesen, Clarence Seay, Ed Schuller, John Betsch, "Wadada" Leo Smith, Ronnie Burrage, Greg Bandy, Malcolm Pinson, Skip Hadden, Darek "Oles" Oleszkiewicz, Wayne Bartlett, Carlos Johnson, Karen Edwards.
Nagrał dotąd ponad 60 CD i LP (m. in. z Artem Farmerem, Eddie’m Hendersonem, Victorem Lewisem i Johnem Hicksem) oraz 6 autorskich przedsięwzięć: Take One (1995), Tango (1996), Blue Rain (1997), Bogurodzica (2000) i nagrany w Nowym Jorku album Reference (2004).
W kwietniu 2006, w studio No Sound w Pasadenie, nagrał kolejną płytę: Salve Regina, na której obok Piotra grają Amerykanie: Ishmael "Wadada" Leo Smith — trąbka, Darek "Oles" Oleszkiewicz — kontrabas i Marvin "Smitty" Smith — perkusja.
Kolejnym albumem jest Sanctus, Sanctus, Sanctus (2008), nagrany w listopadzie 2007 wraz z Michałem Tokajem, Michałem Barańskim, Łukaszem Żytą oraz specjalnymi gośćmi: Natalią Niemen, Mieczysławem Szcześniakiem, Piotrem Wojtasikiem i Tomasem Celis Sanchezem.
Od 20 lat zajmuje czołowe miejsca w ankiecie „Jazz Top” pisma Jazz Forum w kategorii saksofonu tenorowego i sopranowego, wysoko notowany jako alcista i barytonista. Współzałożyciel kultowego Traveling Birds Quintet (Baron/Wojtasik/Oleszkiewicz/Stankiewicz/Konrad). Od 1988 występuje okazjonalnie z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi prowadzonymi przez Jacka Niedzielę, Jana Walczyńskiego i Bohdana Jarmołowicza w repertuarze jazzowym, rozrywkowym, a także poważnym — współczesnym. Solista (saksofon sopranowy) poematu symfonicznego „Sceny z Macondo” autorstwa Jacka Niedzieli. Razem z Piotrem Wojtasikiem solista (saksofon tenorowy i klarnet basowy) cyklu „Monady” autorstwa Cezarego Duchnowskiego. Krzysztof Herdzin pisze specjalnie dla Piotra Barona koncert "Looking For Balance", prapremiera na JnO 2008.
Wykładowca warsztatów muzycznych w (m. in.) Chodzieży, Pułtusku, Puławach, Bolesławcu, Lesznie, Brzozowie, Przemyślu, Lwowie (Ukraina) i Pradze (Czechy). Nauczyciel saksofonu i teoretycznych przedmiotów jazzowych we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej I i II st. (od 1998), na Uniwersytecie Zielonogórskim (od 2007) i w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie (od 2008). Autor podręcznika „Techniczna Szkoła na Saksofon” i zeszytu „Etiudy Jazzowe”. W kwietniu 2004 i w marcu 2006 prowadził wykłady i zajęcia warsztatowe na uniwersytetach w USA (University California Irvine i California Institute Of The Arts in Valencia), a we wrześniu 2004 w Turcji (Bilkent University, Ankara).
Recenzent i publicysta Jazz Forum, także Diapazon.pl. Od 1994 na antenie Radia Wrocław prowadzi swój cotygodniowy autorski program.
Aktualnie jest liderem tria, kwartetu i kwintetu. Ponadto współpracuje z czołowymi europejskimi grupami jazzowymi (m. in. Piotr Wojtasik Group, Jaromir Honzak Quartet East).
W uznaniu swojej pozycji i zasług Piotr Baron został reprezentantem (endorserem) firm „Henri Selmer Paris” (od 2000), „SD Systems Microphones” (od 2001), „Vandoren Paris” (od 2004) i "Futerały Kisielewski" (od 2007).
Nominowany trzykrotnie do nagrody Fryderyka jako jazzowy muzyk roku 2000, 2004 i 2008; nominacje w kategorii jazzowa płyta roku otrzymały także płyty — „Bogurodzica” (2000) i „Sanctus, Sanctus, Sanctus” (2008).
Na trzydziestolecie pracy artystycznej Piotr Baron został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” oraz Honorową Odznaką Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego.
Więcej na www.baron.cba.pl
Grzech Piotrowski
Grzech to bez wątpienia jedna z najciekawszych indywidualności w polskim świecie muzycznym. Postać, którą trudno zamknąć w konkretne ramy, bo jest równocześnie saxofonistą, producentem muzycznym, aranżerem i wydawcą (Alchemik Studio). Zdobywcą serc i nagród, twórcą płodnym i niepokornym, okrzykniętym nadzieją polskiego jazzu. Balansującym na krawędzi jazzu, folkloru, new impresjonizmu, muzyki filmowej, nu-jazzu i emotronic. Jego otwarta sceniczna osobowość sprawia, że koncerty przyciągają ludzi a muzyka trafia bezpośrednio do ich wnętrza. Cechą Grzechowych formacji jest to, że emanują energią, liryką, nostalgią, muzyczną przenośnią i zadumą. Jednocześnie są pełne humoru i muzycznego dystansu. Artysta mocno podkreśla, że jego muzyka jest głęboko zakorzeniona w polskiej tradycji, wschodnim i bałkańskim folklorze oraz klasyce. W 1997 r. wraz z Robertem Lutym i Marcinem Murawskim założył zespół Alchemik, który momentalnie stał się objawieniem na polskiej scenie jazzowej. Efektem tej współpracy były koncerty w całej Europie i liczne nagrody na festiwalach jazzowych w Polsce (Jazz nad Odrą-Grand Prix, Jazz Juniors w Krakowie, Pomorska Jesień Jazzowa-Grand Prix) oraz najważniejsza — Grand Prix na festiwalu Jazz Hoeilaart 1997 r. w Belgii. Zespół wydał kolejno trzy albumy: Acoustic Jazz Sextet (1998), Sfera szeptów (2001), Dracula in Bucharest (2004) . W 2000 r. powstaje również bardzo oryginalna formacja „Oxen” grająca muzykę w stylu M-Basic, czego efektem jest album „Nexo” (2002). Zespół ten rozrósł się w 2007 r. do rozmiaru Big Bandu i przyjął nazwę Big Oxen Band. Kolene muzyczne kroki Grzecha to solowe płyty: „Sin” (2005) i „Emotronica” (2009) , które uzyskały świetne recenzje i udowodniły, iż jest to muzyk, który podąża swoją indywidualną, oryginalną drogą. W 2007 roku artysta zdobył Grand Prix na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za muzykę do sztuki 'Saksofon basowy' Skvoreckiego. Nagroda ta podsumowała kilkuletnią współpracę Piotrowskiego z Teatrem Polskiego Radia. Przełom roku 2009-2010 przyniósł dla artysty nowe wyzwania w postaci udziału Grzecha w kilku europejskich projektach, są to : „Karuzela” Norway-Poland (utwory A.Osieckiej po Norwesku i Polsku), „EMOQ” Holandia-Polska (emotronic, lyrical, electronic free) , „Grzech Piotrowski World Orchestra” (30-osobowa grupa jazzowych i folkowych artystów z Europy, Afryki i Azji), „Marc Guilermont-Grzech Piotrowski Quintet” Francja-Polska (electronic jazz, nu-jazz)
Więcej na www.myspace.com/grzechpiotrowski
Maciej Adamczak
Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach, w klasie kontrabasu Jacka Niedzieli. Jest laureatem kilku krajowych konkursów, m.in. Jazz Juniors (Marcin Żupański Qurtet, I nagroda, 1997), Jazz nad Odrą, Pomorska Jesień Jazzowa. Współpracował m.in. z: Quintessence Eryka Kulma, Kwartetem Krzysztofa Popka, Kwartetem Janusza Skowrona, Kwintetem Marka Bałaty, Big-bandem Zbigniewa Namysłowskiego, Trio Wojciecha Groborza, Kwartetem Piotra Barona. Obecnie mieszka w Krakowie, gdzie najczęściej występuje w klubie prowadzonym przez znakomitego polskiego saksofonistę Janusza Muniaka. Jest także wykładowcą klasy kontrabasu Katedry Muzyki Współczesnej i Jazzu krakowskiej Akademii Muzycznej.
José Manuel Albán Juárez
(Manolo)
Urodził się 28 sierpnia 1981 roku w Szczecinie. Ukończył szkoły muzyczne I i II stopnia w klasie perkusji. Zadebiutował w latynoskim zespole swojego ojca Son Latino. W roku 2000 przeniósł się do Warszawy, żeby kontynuować edukację w PSJ przy ul. Bednarskiej i rozpoczął pracę z Reinaldo Ceballo i zespołem Calle Sol, z którym nagrywał i koncertował do 2005 roku, biorąc udział w licznych festiwalach i programach muzycznych. Równolegle jako perkusista i perkusjonista występował i nagrywał z wieloma zespołami i artystami reprezentującymi różne style muzyczne m.in.: Kora Jackowska („Kora Ola, Ola”), Krzesimir Dębski (Warszawska Jesień 2000, muz. do filmu „Sfora”), Trio Andrzeja Jagodzińskiego (Jazz symfoniczny z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Tyską orkiestrą kameralną „Aukso”), Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski (Big band), Ewa Bem, Grażyna Auguścik, Big Oxen Band, Wojciech Waglewski (muz. do filmu „Jasne błękitne okna”), Natalia Kukulska, Blue Cafe, Antonina Krzysztoń, Bisquit, Maciej Zieliński (muz. do filmu „Tylko mnie kochaj”), Los Payos (Los Payos i muz. do filmu „Warszawa„), Łona, Fisz i Emade (Tworzywo Sztuczne), Natural Dread Killaz („Jedna Miłość”), Mc Marika, Marita Alban Juarez, Jan Komar, Natu Maupka & Envee, Magdalena Navarrete (Noche de Boleros), Ania Dąbrowska, Paulina Przybysz (Pinnawela), Stańko/Smolik (Peyotl). Jest perkusistą zespołu Maanam, współtwórcą alternatywnego Kolektywu Etopiryna, zespołów: Łona & The Pimps oraz Capitalistas a także perkusyjnej grupy Ritmodelia. Często bierze udział w eksperymentalnych projektach soundsystemowych, współpracując z dj-ami np.Dj Envee, Dj Sebskalski, Dj Que Sabroso, Dj Twister…
Więcej na www.myspace.com/manuelalbanjuarez
Dawid Fortuna
Jest absolwentem bydgoskiej szkoły muzycznej im. Artura Rubinsteina, gdzie uczył się pod okiem znakomitego pedagoga Mirosława Żyty. Obecnie jest studentem Akademii Muzycznej w Krakowie, studiuje perkusję na wydziale muzyki klasycznej oraz jazzowej.
Jego dotychczasowe osiągnięcia to udział w konkursach m.in na Krokus Jazz Festiwal, Bielskiej Zadymce Jazzowej, Jazz nad Odrą (wyróżnienie — 2008), festiwalach w Polsce i za granicą oraz przede wszystkim występy ze znakomitymi polskimi jazzmanami.
Mimo młodego wieku od niedawna jest członkiem kwintetu Zbigniewa Namysłowskiego,zespolu New Bone oraz kwartetu Zbigniewa Wegehaupta. Wraz z kolegami — Henrykiem Gradusem i Kubą Płużkiem współtworzą obiecującą formację — TTS trio. Miał okazję współpracować m.in z Januszem Muniakiem,Tomaszem Stańko,Adamem Pierończykiem, Joachimem Menclem, Wojciechem Groborzem, Dominikiem Wanią, Sebastianem Bernatowiczem, Wojciechem Karolakiem, Agnieszką Skrzypek, Pawłem Kaczmarczykiem, Jerzym Małkiem,